Inapoi la Cautare

DECIZIE 493 /2017


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 59 alin. (5) şi (6), precum şi ale art. 111 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 28.01.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (28.01.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

 sunt contrare art. 16 alin. (1)
, art. 21
, art. 44 alin. (1)
 şi alin. (2) teza întâi din Constituţie
, motivat de imposibilitatea persoanelor de a supune controlului judecătoresc, pe calea prevăzută de acest text de lege, „orice măsură a administratorului judiciar“ dispusă „prin orice“ act emis de acesta, indiferent că este sau nu cuprinsă în raportul lunar de activitate al administratorului judiciar şi, implicit, în extrasul aferent ce se publică în Buletinul procedurilor de insolvenţă potrivit art. 59 alin. (1)
 şi alin. (2).
 Sintagma „de la publicarea în Buletinul procedurilor de insolvenţă a extrasului prevăzut la alin. (2)“ produce o discriminare între măsurile administratorului judiciar, întrucât, pe de o parte, cele publicate în extrasul raportului pot fi contestate, iar cele nepublicate şi dispuse de administrator nu pot fi contestate; pe de altă parte, pot exista situaţii în care administratorul judiciar să dispună măsuri, însă acestea să nu fie cuprinse în raport. În acest context consideră că se creează o discriminare între creditorii vizaţi de măsurile publicate în extrasul raportului şi cei vizaţi de măsurile nepublicate, încălcându-se şi accesul liber la justiţie şi, implicit, dreptul la apărare, mai ales că orice contestaţie formulată în aceste condiţii urmează a fi respinsă ca inadmisibilă sau ca prematură, ceea ce conduce şi la încălcarea dreptului de proprietate, deoarece efectele măsurii administratorului judiciar nedesfiinţate de instanţa de judecată sunt definitive.

    7. Pe de altă parte, consideră că prevederile art. 111 alin. (1)
 şi (2) din Legea nr. 85/2014
 sunt contrare art. 16 alin. (1)
, art. 21
, art. 24 alin. (1)
, art. 44 alin. (1)
 şi alin. (2) teza întâi din Constituţie
, deoarece, în principal, ridică o problemă de claritate şi previzibilitate. Astfel, împrejurarea că art. 111 alin. (2) din lege
 stabileşte ca moment în care se naşte dreptul exercitării căii de atac publicarea în Buletinul procedurilor de insolvenţă a tabelului preliminar nu semnifică faptul că textul art. 111 alin. (1)
 se referă doar la tabelul preliminar. Se susţine că, în realitate, prevederile art. 111 alin. (1)
 şi (2)
 ar urma să se aplice şi ipotezei prevăzute la art. 146 alin. (4) teza finală
, în lipsă de reglementare specială a „contestaţiei cu privire la tabelul suplimentar“.

    8. Faţă de acestea apreciază că textul criticat este neconstituţional în măsura în care nu sunt reglementate condiţiile şi obligaţiile cu privire la publicarea („republicarea“) unui nou tabel preliminar ce conţine creanţele cuprinse în cererile de înscriere la masa credală depuse peste termen. Se consideră, astfel, că se creează situaţii discriminatorii între creditori din perspectiva utilizării căii de atac a contestaţiei prevăzute la art. 111 alin. (1)
 şi (2)
; este neconstituţional şi din perspectiva împrejurării că, lipsind o obligaţie expresă de publicare a tabelului preliminar după verificarea creanţelor depuse peste termen, devin inaplicabile dispoziţiile art. 110 alin. (4)
; este neconstituţional în măsura în care nu asigură exercitarea căii de atac a contestaţiei faţă de tabelul de creanţe de la momentul cunoaşterii respingerii, în tot sau în parte, a creanţei şi a motivelor ce au stat la baza acestei respingeri; raportarea acestei căi de atac la data publicării tabelului preliminar - este un moment ce este lipsit de previzibilitate, transparenţă, fiind arbitrar; nu asigură accesul la justiţie, fiind discriminatoriu, şi încalcă dreptul de proprietate.

    9. Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a V-a civilă opinează în sensul că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată. Arată că dispoziţiile criticate se aplică deopotrivă tuturor persoanelor aflate în ipoteza normei, fără nicio discriminare, legiuitorul aplicând acelaşi tratament în procedura insolvenţei tuturor persoanelor implicate. Această procedură este caracterizată prin celeritate, tocmai pornind de la caracterul raporturilor între profesionişti care, la rândul lor, se desfăşoară cu celeritate. Astfel, se justifică şi stabilirea unor termene scurte pentru exercitarea drepturilor procesuale ale participanţilor la procedură, dar aceste termene nu împiedică accesul liber la justiţie, întrucât legea stabileşte suficiente garanţii pentru desfăşurarea procesului în condiţiile prevăzute la art. 21 din Constituţie
, părţile putând afla, cu minime informaţii, măsurile dispuse şi putând contesta atât luarea unei măsuri, cât şi o omisiune. În aceste condiţii apreciază că textul nu este contrar nici dispoziţiilor art. 44 din Constituţie
.
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.