Inapoi la Cautare

DECIZIE 486 /2019


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 8 alin. (1) lit. b), precum şi ale art. 8 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 05.06.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (05.06.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Fabian Niculae │- │
│ │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Ioan-Sorin-Daniel Chiriazi.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 8 alin. (1) lit. b)
, precum şi ale art. 8 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 39/2015
 privind cazierul fiscal, excepţie ridicată de Raimond Tiberius Duluman, împuternicit al asociaţiei în curs de constituire „Asociaţia Grupul de Implicare Cetăţenească Ciucaş“ în Dosarul nr. 8.376/197/2017 al Tribunalului Braşov - Secţia I civilă şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 2.589D/2017.

    2. La apelul nominal se constată lipsa părţilor. Procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere, ca neîntemeiată, a excepţiei de neconstituţionalitate. Acesta arată că dispoziţiile legale se justifică în ceea ce priveşte persoanele care vor să constituie o asociaţie ce are un scop nepatrimonial şi care nu au respectat legislaţia fiscală, mai ales că acestea urmează să beneficieze de nişte facilităţi ulterior. Libertatea de asociere nu este absolută, iar legiuitorul poate reglementa condiţiile în care se pot constitui anumite asociaţii. De asemenea, indică jurisprudenţa relevantă a instanţei de contencios constituţional, respectiv Decizia nr. 233 din 25 mai 2004
.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    4. Prin Încheierea din 5 octombrie 2017, pronunţată în Dosarul nr. 8.376/197/2017, Tribunalul Braşov - Secţia I civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 8 alin. (1) lit. b)
, precum şi ale art. 8 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 39/2015
 privind cazierul fiscal, excepţie ridicată de Raimond Tiberius Duluman într-un dosar având ca obiect soluţionarea unui apel formulat împotriva încheierii prin care sa respins acordarea personalităţii juridice unei asociaţii care dorea să se constituie din punct de vedere legal.

    5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorul acesteia arată, în esenţă, că dispoziţiile criticate sunt neconstituţionale în condiţiile în care nu există un motiv rezonabil pentru care inactivitatea fiscală a unei persoane juridice să conducă la restrângerea dreptului de asociere.

    6. Tribunalul Braşov - Secţia I civilă apreciază că, în conformitate cu prevederile legale, înscrierea în cazierul fiscal a reprezentanţilor persoanei juridice inactive fiscal este în măsură să restrângă dreptul de asociere consfinţit de art. 40 din Constituţie
. Scopul interdicţiei stabilite de prevederile legale criticate este acela de a împiedica persoane care nu au avut o conduită fiscală diligentă să poată înfiinţa asociaţii sau fundaţii. Este de observat că situaţiile de inactivitate prevăzute de art. 92 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală
, cu excepţia situaţiei în care inactivitatea fiscală intervine ca urmare a înregistrării inactivităţii temporare la Oficiul Registrului Comerţului, vizează cazuri de nerespectare a legislaţiei fiscale sau a celei ce reglementează funcţionarea persoanelor juridice sau a celor fără personalitate juridică. Restrângerea dreptului de asociere prin instituirea unor interdicţii care au drept scop împiedicarea constituirii unei asociaţii de către o persoană care, în calitate de reprezentant al unei societăţi sau al unei asociaţii, nu a respectat prevederile fiscale constituie o ingerinţă justificată.

    7. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992
, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.