Inapoi la Cautare

DECIZIE 474 /2018


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 27 alin. (2) lit. c) şi d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 54/2010 privind unele măsuri pentru combaterea evaziunii fiscale


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 30.10.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (30.10.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mircea Ştefan Minea│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simina │- │
│Popescu-Marin │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Loredana Veisa.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 27 alin. (2) lit. c)
 şi d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală
, astfel cum au fost modificate prin art. XI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 54/2010
 privind unele măsuri pentru combaterea evaziunii fiscale, excepţie ridicată de Andrei Paul Manda în Dosarul nr. 3.790/109/2015 al Curţii de Apel Piteşti - Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal şi care formează obiectul Dosarului nr. 3.377D/2016 al Curţii Constituţionale.

    2. La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Magistratul-asistent referă asupra cauzei şi arată că, la dosar, autorul excepţiei a transmis note scrise prin care susţine admiterea criticilor de neconstituţionalitate.

    4. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, sens în care invocă Decizia Curţii Constituţionale nr. 71 din 28 februarie 2017
.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:

    5. Prin Încheierea din 17 noiembrie 2016, pronunţată în Dosarul nr. 3.790/109/2015, Curtea de Apel Piteşti - Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 27 alin. (2) lit. c)
 şi d) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală
, astfel cum au fost modificate prin art. XI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 54/2010
 privind unele măsuri pentru combaterea evaziunii fiscale. Excepţia a fost ridicată de Andrei Paul Manda, cu prilejul soluţionării recursului împotriva Sentinţei civile nr. 260 din 21 martie 2016, pronunţată de Tribunalul Argeş - Secţia civilă-complet specializat de contencios administrativ şi fiscal într-o cauză având ca obiect anularea unei decizii de impunere.

    6. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine, în esenţă, că prevederile sunt neconstituţionale, deoarece, prin adoptarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 54/2010
, Guvernul, în mod vădit, se substituie Parlamentului, abuzând de prerogativa oferită de Constituţie, cu depăşirea limitelor delegării legislative. În acest context arată că motivele expuse în preambulul ordonanţei de urgenţă, care au stat la baza adoptării acesteia, nu se încadrează în condiţiile prevăzute de dispoziţiile constituţionale referitoare la adoptarea ordonanţelor de urgenţă. Astfel, instituţia „răspunderii solidare“ nu presupune o „situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu ar putea fi amânată, detalierea urgenţei lipsind din cuprinsul actului normativ. Totodată, consideră că, prin intermediul acestui act normativ, este afectat dreptul de proprietate privată al administratorului prin atragerea răspunderii sale patrimoniale sau a oricăror persoane ce ar putea fi vinovate de starea de insolvenţă. Susţine că, prin textele de lege criticate, se instituie modalităţi prin care autoritatea fiscală dobândeşte posibilitatea directă de diminuare a patrimoniului privat.

    7. Curtea de Apel Piteşti - Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal consideră că Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 54/2010
 răspunde exigenţelor prevăzute de art. 115 alin. (4) din Constituţie
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.