Inapoi la Cautare

DECIZIE 462 /2016


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 1 ultima teză, art. 10 alin. (8) şi ale art. 19 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 21.10.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (21.10.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	
     Valer Dorneanu         - preşedinte
    Petre Lăzăroiu - judecător
    Mircea Ştefan Minea - judecător
    Daniel Marius Morar - judecător
    Mona-Maria Pivniceru - judecător
    Puskas Valentin Zoltan - judecător
    Simona-Maya Teodoroiu - judecător
    Tudorel Toader - judecător
    Augustin Zegrean - judecător
    Bianca Drăghici - magistrat-asistent


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Ştefania Sofronea.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 1 ultima teză, art. 10 alin. (8) şi ale art. 19 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, excepţie ridicată de Pavel Roman, Filimon Ioan Tamaş, Raul-Cristian Burac, Ioan Dan, Cosmin Adrian Şora şi Sorin-Marcel Cirţi, în Dosarul nr. 1.077/30/2014 al Curţii de Apel Timişoara - Secţia contencios administrativ şi fiscal, şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.840D/2015.

    2. La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Magistratul-asistent referă asupra cauzei şi arată că, la dosar, partea Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a depus concluzii scrise, prin care solicită respingerea excepţiei de neconstituţionalitate.

    4. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere, ca neîntemeiată, a excepţiei de neconstituţionalitate, având în vedere că dispoziţiile de lege criticate au mai făcut obiect al controlului de constituţionalitate, din perspectiva unor critici asemănătoare, instanţa de contencios constituţional pronunţând Decizia nr. 571 din 16 octombrie 2014, Decizia nr. 356 din 7 mai 2015 şi Decizia nr. 399 din 28 mai 2015.

                                    CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:

    5. Prin Încheierea din 24 noiembrie 2015, pronunţată în Dosarul nr. 1.077/30/2014, Curtea de Apel Timişoara - Secţia contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 1 ultima teză, art. 10 alin. (8) şi ale art. 19 alin. (3) şi (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. Excepţia a fost ridicată de Pavel Roman, Filimon Ioan Tamaş, Raul-Cristian Burac, Ioan Dan, Cosmin Adrian Şora, Sorin-Marcel Cirţi, în calea de atac a recursului declarat împotriva Sentinţei civile nr. 1.103 din 12 august 2015, pronunţate de Tribunalul Timiş - Secţia de contencios administrativ şi fiscal, într-o cauză având ca obiect soluţionarea unui litigiu privind funcţionarii publici.

    6. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorii acesteia susţin, în esenţă, că, prin dispoziţiile legale criticate, sa dispus preluarea de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, ca urmare a reorganizării, a personalului structurilor sale, reprezentând direcţiile regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, direcţiile judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru accize şi operaţiuni vamale, cu excepţia personalului Gărzii Financiare, în cadrul căreia au avut calitatea de funcţionari publici. Ca atare, consideră că tratamentul juridic aplicat funcţionarilor publici care au făcut parte din Garda Financiară încalcă prevederile constituţionale ale art. 16 alin. (1). De asemenea, autorii excepţiei apreciază că dispoziţiile legale în temeiul cărora au fost eliberaţi din funcţie, în loc să fie preluaţi în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, prin numirea în alte funcţii publice echivalente, contravin art. 41 din Constituţie.

    7. Totodată, autorii excepţiei arată că, întrucât dreptul la muncă este un drept fundamental, dispoziţiile legale criticate contravin şi art. 115 alin. (6) din Constituţie. În acest sens invocă Decizia nr. 351 din 7 mai 2015, prin care Curtea Constituţională a admis excepţia de neconstituţionalitate şi a constatat că dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2013 pentru modificarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici sunt neconstituţionale. În continuare, autorii susţin că, prin art. 1 ultima teză din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013, prin care s-a dispus desfiinţarea Gărzii Financiare, s-a creat o vădită instabilitate legislativă, care pune sub semnul întrebării scopul Legii nr. 188/1999.

    8. În final, consideră că, având în vedere că Garda Financiară era o structură a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, subordonată acesteia, dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 contravin art. 115 alin. (6) din Constituţie, întrucât desfiinţarea Gărzii Financiare şi preluarea activităţii acesteia de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală nu se puteau realiza prin ordonanţă de urgenţă, ci prin lege.

    9. Curtea de Apel Timişoara - Secţia contencios administrativ şi fiscal apreciază că excepţia de neconstituţionalitate invocată este neîntemeiată. În acest sens, instanţa arată că măsurile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 nu sunt de natură a încălca art. 115 alin. (6) din Constituţie, întrucât, pe de o parte, deşi vizează structura organizatorică a unor instituţii fundamentale ale statului, nu afectează nici capacitatea administrativă şi nici funcţionarea acestora, iar, pe de altă parte, în ceea ce priveşte Garda Financiară, deşi actul normativ prevede desfiinţarea acestei instituţii, cu consecinţa directă a afectării regimului său juridic, aceasta nu reprezintă o instituţie fundamentală a statului. De asemenea, instanţa reţine netemeinicia criticilor de neconstituţionalitate, raportate la art. 16 şi 41 din Constituţie.

    10. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

    11. Guvernul apreciază că excepţia de neconstituţionalitate invocată este neîntemeiată, invocând în acest sens jurisprudenţa Curţii Constituţionale în materie.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.