Inapoi la Cautare

DECIZIE 460 /2018


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 367 alin. (1) şi alin. (3) din Codul penal, art. 3 alin. (3) şi alin. (4) şi ale art. 4 alin. (9), alin. (11) şi alin. (13) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, a dispoziţiilor art. 172 alin. (10) şi alin. (12), art. 375 şi art. 377 din Codul de procedură penală, ale art. 248 din Codul penal din 1969 şi ale art. 297 alin. (1) din Codul penal cu referire la art. 13^2 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 28.11.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (28.11.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mircea Ştefan Minea│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniela Ramona │- │
│Mariţiu │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Marinela Mincă.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 367 alin. (1) ş
i alin. (3) din Codul penal
, a dispoziţiilor art. 3 alin. (3)
 şi alin. (4)
 şi ale art. 4 alin. (9),
 alin. (11)
 şi alin. (13) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013
 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, a dispoziţiilor art. 172 alin. (10)
 şi alin. (12),
 art. 375
 şi art. 377 din Codul de procedură penală
, a dispoziţiilor art. 248 din Codul penal din 1969
 şi a dispoziţiilor art. 297 alin. (1) din Codul penal
 cu referire la art. 13^2 din Legea nr. 78/2000
 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie, excepţie ridicată de Bogdan Mihai Neamu şi Cătălin Liviu Boaru în Dosarul nr. 1.779/114/2016 al Tribunalului Buzău - Secţia penală. Excepţia formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.641D/2017.

    2. La apelul nominal răspunde autorul excepţiei Bogdan Mihai Neamu, personal şi asistat de avocat Dragoş Mihai Ciob, cu delegaţie depusă la dosar. De asemenea, pentru autorul excepţiei Boaru Cătălin Liviu răspunde avocat Pîrlog Gabriel, cu delegaţie depusă la dosar. Lipsesc celelalte părţi. Procedura de citare este legal îndeplinită. Magistratul-asistent referă asupra notelor scrise depuse la dosar de partea Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin care aceasta solicită respingerea excepţiei, ca neîntemeiată.

    3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul avocatului Dragoş Mihai Ciob, care solicită admiterea excepţiei de neconstituţionalitate. Apreciază că dispoziţiile art. 367 din Codul penal
 sunt neconstituţionale, deoarece noţiunile „iniţierea“, „constituirea“, „aderarea“ şi „sprijinirea“ sunt lipsite de claritate şi predictibilitate, destinatarul normei juridice neputându-şi adapta conduita la cerinţele legale. Mai mult, dispoziţiile criticate nu fac deosebirea între acţiunile care reprezintă elementul material al laturii obiective, neputându-se diferenţia, din perspectivă temporală, între momentul de la care se poate vorbi de iniţierea unui grup infracţional şi momentul de constituire a acestuia.

    4. În ceea ce priveşte dispoziţiile art. 3 alin. (3)
 şi alin. (4)
 şi ale art. 4 alin. (9),
 alin. (11)
 şi alin. (13) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.