Inapoi la Cautare

DECIZIE 456 /2018


referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor articolului unic pct. 2 [cu referire la art. 87 alin. (3) teza a doua], pct. 3 [cu referire la art. 88 alin. (3)], pct. 4 [cu referire la art. 91 alin. (1^1)] şi pct. 5 (cu referire la art. 116^1) din Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 04.12.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (04.12.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mircea Ştefan Minea│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Ioniţa Cochinţu │- │
│ │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    1. Pe rol se află soluţionarea obiecţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr. 161/2003
 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, obiecţie formulată de Preşedintele României.

    2. Obiecţia de neconstituţionalitate a fost înregistrată la Curtea Constituţională cu nr. 4.593 din 14 iunie 2018 şi constituie obiectul Dosarului nr. 913A/2018.

    3. În motivarea obiecţiei de neconstituţionalitate se arată, în esenţă, că Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr. 161/2003
 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei vizează intervenţii legislative referitoare la conflictul de interese şi la starea de incompatibilitate în ceea ce-i priveşte pe aleşii locali. Totodată, se stabileşte regimul juridic al prescripţiei faptelor săvârşite de persoanele aflate în exercitarea demnităţilor publice sau funcţiilor publice ce determină existenţa conflictului de interese sau a stării de incompatibilitate. Prin conţinutul normativ, dispoziţii ale legii menţionate contravin prevederilor art. 1 alin. (3)
 şi alin. (5)
 şi ale art. 11 alin. (1) din Constituţie
. În acest context, se formulează critici de neconstituţionalitate structurate în punctul I - cu referire la articolul unic pct. 2 şi 3 din Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr. 161/2003
, în raport cu dispoziţiile art. 1 alin. (3)
 şi (5) şi ale art. 11 alin. (1) din Constituţie
, şi în punctul II - cu referire la articolul unic pct. 4 şi 5 din Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr. 161/2003
, în raport cu dispoziţiile art. 1 alin. (5) din Constituţie
.

    4. Se susţine că prevederile articolului unic pct. 2 şi 3 din legea dedusă controlului de constituţionalitate încalcă dispoziţiile art. 1 alin. (3) din Constituţie
, deoarece, prin conţinutul normativ, respectiv introducerea posibilităţii pentru primari şi viceprimari, precum şi pentru primarul general şi viceprimarii municipiului Bucureşti de a exercita funcţii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă cu atribuţiile exercitate ca primari sau viceprimari, primar general sau viceprimari ai municipiului Bucureşti, precum şi instituirea posibilităţii pentru consilierii locali/judeţeni de a exercita funcţii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă cu atribuţiile exercitate în calitate de consilieri locali sau consilieri judeţeni, potrivit legii, se încalcă standardele de integritate şi se ignoră jurisprudenţa Curţii Constituţionale în materie. În acest context, este prezentată jurisprudenţa Curţii Constituţionale, respectiv Decizia nr. 225 din 15 februarie 2011,
 Decizia nr. 1.484 din 10 noiembrie 2011
, Decizia nr. 304 din 13 iunie 2013
, Decizia nr. 396 din 1 octombrie 2013
, Decizia nr. 739 din 16 decembrie 2014
, Decizia nr. 93 din 3 martie 2015
, Decizia nr. 683 din 20 octombrie 2015
, Decizia nr. 640 din 1 noiembrie 2016
 şi Decizia nr. 536 din 6 iulie 2016
.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.