┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mircea Ştefan Minea│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simina │- │
│Popescu-Marin │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘
Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Luminiţa Nicolescu. 1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor
art. 16 şi
art. 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, excepţie ridicată de Anghel Buzică în Dosarul nr. 635/236/2015 al Tribunalului Giurgiu - Secţia civilă şi care formează obiectul Dosarului nr. 2.181D/2016 al Curţii Constituţionale. 2. La apelul nominal lipsesc părţile. Procedura de citare este legal îndeplinită. 3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate, ca inadmisibilă, deoarece critica de neconstituţionalitate vizează, în realitate, completarea prevederilor legale, ceea ce excedează controlului de constituţionalitate exercitat de Curtea Constituţională. CURTEA, având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele: 4. Prin Încheierea din 26 septembrie 2016, astfel cum a fost îndreptată prin Încheierea din 3 octombrie 2016, pronunţată în Dosarul nr. 635/236/2015, Tribunalul Giurgiu - Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor
art. 16 şi
art. 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor. Excepţia de neconstituţionalitate a fost ridicată de Anghel Buzică cu prilejul soluţionării apelului formulat împotriva Sentinţei civile nr. 3.843 din 25 iunie 2015, pronunţată de Judecătoria Giurgiu, într-o cauză având ca obiect anularea unui proces-verbal de constatare şi sancţionare a unei contravenţii. 5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine, în esenţă, că prevederile
art. 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 ar trebui să conţină, printre menţiunile care atrag nulitatea procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, şi menţiunile obligatorii prevăzute de
art. 16 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001, potrivit căruia procesul-verbal de constatare a contravenţiei va cuprinde, în mod obligatoriu, data şi locul unde este încheiat, numele, prenumele, calitatea şi instituţia din care face parte agentul constatator. Astfel, pentru a nu se încălca dispoziţiile
art. 16 şi
art. 21 din Constituţie, se impune ca legiuitorul să instituie regula potrivit căreia lipsa menţiunilor privind data şi locul unde este încheiat procesul-verbal, precum şi a celor privind numele, prenumele, calitatea şi instituţia din care face parte agentul constatator trebuie să fie sancţionată cu nulitatea absolută. 6. Tribunalul Giurgiu - Secţia civilă consideră că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată, reţinând că autorul excepţiei solicită, de fapt, o modificare a
art. 16 şi
art. 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001, astfel încât legiuitorul să stabilească sancţiunea nulităţii absolute, şi nu cea a nulităţii relative pentru lipsa menţiunilor privind data şi locul unde este încheiat procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, precum şi a celor privind numele, prenumele, calitatea şi instituţia din care face parte agentul constatator. Faptul că prevederile
art. 16 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001