Inapoi la Cautare

DECIZIE 404 /2019


referitoare la obiecţiile de neconstituţionalitate referitoare la Legea privind elaborarea şi actualizarea Strategiei naţionale pe termen lung "România 2040"


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 24.08.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (24.08.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌──────────────┬───────────────────────┐
│Valer Dorneanu│- preşedinte │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Petre Lăzăroiu│- judecător │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Mircea Ştefan │- judecător │
│Minea │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Daniel Marius │- judecător │
│Morar │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Livia Doina │- judecător │
│Stanciu │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Marieta Safta │- │
│ │prim-magistrat-asistent│
└──────────────┴───────────────────────┘


    1. Pe rol se află soluţionarea obiecţiei de neconstituţionalitate a Legii privind elaborarea şi actualizarea Strategiei naţionale pe termen lung „România 2040“.

    2. Sesizarea a fost formulată de un număr de 80 de deputaţi aparţinând grupurilor parlamentare ale Partidului Naţional Liberal, Uniunii Salvaţi România şi Partidului Mişcarea Populară, în temeiul art. 146 lit. a) teza întâi din Constituţie
, art. 11 alin. (1) lit. A.a)
 şi al art. 15 din Legea nr. 47/1992
 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a fost înregistrată la Curtea Constituţională cu nr. 2.354 din 29 martie 2019 şi constituie obiectul Dosarului nr. 715A/2019.

    3. În motivarea obiecţiei de neconstituţionalitate este expus mai întâi modul de derulare a procedurii legislative la Senat şi, respectiv, la Camera Deputaţilor, după care autorii sesizării procedează la expunerea motivelor de neconstituţionalitate, structurate în raport cu textele constituţionale pretins încălcate.

    (1) Susţinerile privind încălcarea art. 102 alin. (1)
 şi a art. 1 alin. (4) din Constituţie


    4. Se arată că, în conformitate cu art. 102 alin. (1) din Constituţie
, „Guvernul, potrivit programului său de guvernare acceptat de Parlament, asigură realizarea politicii interne şi externe a ţării şi exercită conducerea generală a administraţiei publice“. Legea nr. 90/2001
 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului şi a ministerelor dezvoltă în art. 1 alin. (2)
 dispoziţiile constituţionale menţionate, sens în care, inter alia, se stabileşte că acesta exercită funcţii de strategie şi reglementare, prin care se asigură elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare, respectiv elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar în vederea realizării obiectivelor strategice.

    5. În executarea normelor constituţionale şi legale, Guvernul a adoptat Hotărârea nr. 775/2005
 pentru aprobarea Regulamentului
 privind procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice la nivel central, Hotărârea nr. 117/2005
 privind constituirea Comitetului interministerial pentru coordonarea reformei procesului politicilor publice, Hotărârea nr. 870/2006
 privind aprobarea Strategiei
 pentru îmbunătăţirea sistemului de elaborare, coordonare şi planificare a politicilor publice la nivelul administraţiei publice centrale şi Hotărârea nr. 561/2009
 pentru aprobarea Regulamentului
 privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum şi a altor documente, în vederea adoptării/aprobării.

    6. Faţă de acest cadru normativ se susţine că, de principiu, funcţia de strategie, care implică adoptarea de documente strategice ca instrumente de decizie prin intermediul cărora sunt identificate posibilele soluţii pentru rezolvarea problemelor de politici publice, aparţine Guvernului. Se apreciază în acest sens că legiuitorul constituant, atunci când a considerat de cuviinţă, a stabilit în mod expres competenţa altor autorităţi de adoptare a anumitor documente de politici publice, precum la art. 65 alin. (2) lit. f) din Constituţie
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.