Inapoi la Cautare

DECIZIE 364 /2007


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 21 alin. 1, 1^1 şi 1^2 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2002 privind unele măsuri pentru monitorizarea postprivatizare a contractelor de vânzare-cumpărare de acţiuni deţinute de stat la societăţile comerciale


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 28.09.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (28.09.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, întrucât textul legal dedus controlului nu conţine, în sine, nicio dispoziţie cu caracter retroactiv.

                         CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    Prin Încheierea din 5 octombrie 2006, pronunţată în Dosarul nr. 6.536/3/2005, Curtea de Apel Bucureşti Secţia a V-a comercială a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 21 alin. 1, 1^1 şi 1^2 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2002 privind unele măsuri pentru monitorizarea postprivatizare a contractelor de vânzare-cumpărare de acţiuni deţinute de stat la societăţile comerciale. Excepţia de neconstituţionalitate a fost ridicată de Asociaţia Salariaţilor şi Membrilor Conducerii Societăţii Comerciale "Crinul" S.A. cu ocazia soluţionării unei cauze comerciale având ca obiect apelul formulat împotriva Sentinţei nr. 4.488 din 3 noiembrie 2005 a Tribunalului Bucureşti - Secţia a VI-a comercială, vizând o acţiune în pretenţii.

    În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine că dispoziţiile de lege criticate derogă indirect de la prevederile art. 15 alin. (2) din Constituţie, prin aceea că modifică clauzele esenţiale ale unor contracte încheiate anterior intrării în vigoare a Ordonanţei Guvernului nr. 25/2002, care şi-au produs efectele conform voinţei părţilor şi actelor normative în baza cărora s-au perfectat. Aşa fiind, apreciază că prin aplicarea retroactivă a dispoziţiilor art. 21 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2002 se creează o poziţie privilegiată pentru stat, în speţă AVAS.

    Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a V-a comercială consideră că excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 21 alin. 1, 1^1 şi 1^2 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2002 este nefondată. Astfel, arată că nu se poate reţine încălcarea art. 15 alin. (2) din Constituţie, câtă vreme în cauză efectele contractului privind stingerea tuturor obligaţiilor şi valorificarea tuturor drepturilor izvorâte din contract nu s-au produs anterior intrării în vigoare a ordonanţei.

    Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctul de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

    Avocatul Poporului arată că dispoziţiile de lege criticate sunt constituţionale, fiind în deplină conformitate cu prevederile Legii fundamentale invocate în susţinerea excepţiei. În acest sens, este invocată jurisprudenţa în materie a Curţii Constituţionale, şi anume Decizia nr. 460/2006.

    Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

                         CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit în cauză de judecătorul-raportor, susţinerile părţii prezente, concluziile procurorului, notele scrise depuse la dosar, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi dispoziţiile Legii nr. 47/1992, reţine următoarele:

    Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstitu-ţionalitate.

    Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile art. 21 alin. 1, 1^1 şi 1^2 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2002, astfel cum au fost modificate şi introduse prin Legea nr. 506/2002 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 25/2002 privind unele măsuri de urmărire a executării obligaţiilor asumate prin contractele de privatizare a societăţilor comerciale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 549 din 26 iulie 2002.

    Textele de lege criticate au următorul conţinut:

    Art. 21 alin. (1): "În cazul desfiinţării contractului pe cale convenţională sau judiciară Autoritatea va reţine de la cumpărător toate sumele achitate de acesta în contul contractului, reprezentând, după caz, avans, rate, dobânzi, penalităţi achitate cu orice titlu, până la desfiinţarea acestuia.

<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic