Inapoi la Cautare

DECIZIE 36 /2016


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. VI pct. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2009 privind îmbunătăţirea procedurilor fiscale şi diminuarea evaziunii fiscale, precum şi ale art. 78^1 alin. (8) şi (10) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, astfel cum au fost introduse prin dispoziţiile art. I pct. 27 din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2011 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 21.02.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (21.02.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	
     Augustin Zegrean       - preşedinte
    Valer Dorneanu - judecător
    Petre Lăzăroiu - judecător
    Mircea Ştefan Minea - judecător
    Daniel Marius Morar - judecător
    Mona-Maria Pivniceru - judecător
    Puskas Valentin Zoltan - judecător
    Simona-Maya Teodoroiu - judecător
    Fabian Niculae - magistrat-asistent


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Ştefania Şofronea.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 78^1 alin. (8) şi (10) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, precum şi a prevederilor art. I pct. 27 alin. (8) şi (10) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2011 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, excepţie ridicată de Societatea "Regent Security Prahova" - S.R.L. din Bucureşti în Dosarul nr. 6.734/105/2013 al Tribunalului Prahova - Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 1.170D/2015.

    2. La apelul nominal se constată lipsa părţilor. Procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Preşedintele dispune să se facă apelul şi în Dosarul nr. 1.598D/2015, având ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. VI pct. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2009 privind îmbunătăţirea procedurilor fiscale şi diminuarea evaziunii fiscale, ale art. 78^1 alin. (8) şi (10) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, precum şi a prevederilor art. I pct. 27 alin. (8) şi (10) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2011 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, excepţie ridicată de Societatea "Regent Security Prahova" - S.R.L. din Bucureşti în Dosarul nr. 6.736/105/2013 al Tribunalului Prahova - Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal, într-o cauză având ca obiect contestarea unui act administrativ-fiscal, precum şi a unor acte procedurale fiscale.

    4. La apelul nominal se constată lipsa părţilor. Procedura de citare este legal îndeplinită.

    5. Având în vedere obiectul parţial identic al excepţiei de neconstituţionalitate în dosarele mai sus menţionate, Curtea, din oficiu, pune în discuţie conexarea Dosarului nr. 1.598D/2015 la Dosarul nr. 1.170D/2015.

    6. Reprezentantul Ministerului Public arată că este de acord cu conexarea dosarelor. Curtea, în temeiul dispoziţiilor art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, dispune conexarea Dosarului nr. 1.598D/2015 la Dosarul nr. 1.170D/2015, care este primul înregistrat.

    7. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere, ca neîntemeiată, a excepţiei de neconstituţionalitate. Se arată că autoarea excepţiei de neconstituţionalitate este în eroare, lista societăţilor aflate în inactivitate nu se publică prin ordin, astfel că nu se poate vorbi de o derogare de la regimul de drept comun.

                                    CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarelor, constată următoarele:

    8. Prin Încheierea din 16 iunie 2015, pronunţată în Dosarul nr. 6.734/105/2013, Tribunalul Prahova - Secţia a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 78^1 alin. (8) şi (10) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, precum şi a prevederilor art. I pct. 27 alin. (8) şi (10) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2011 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, excepţie ridicată de Societatea "Regent Security Prahova" - S.R.L. din Bucureşti într-o cauză având ca obiect contestarea unui act administrativ-fiscal.

    9. Prin Încheierea din 16 octombrie 2015, pronunţată în Dosarul nr. 6.736/105/2013, Tribunalul Prahova - Secţia a ii-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. VI pct. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 46/2009 privind îmbunătăţirea procedurilor fiscale şi diminuarea evaziunii fiscale, ale art. 78^1 alin. (8) şi (10) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, precum şi a prevederilor art. I pct. 27 alin. (8) şi (10) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2011 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, excepţie ridicată de Societatea "Regent Security Prahova" - S.R.L. din Bucureşti într-o cauză având ca obiect contestarea unui act administrativ-fiscal, precum şi a unor acte procedurale fiscale.

    10. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autoarea acesteia arată, în esenţă, că prevederile legale criticate sunt neconstituţionale întrucât producerea efectelor juridice faţă de terţi, prin simpla afişare a unui anunţ de declarare în inactivitate/reactivare, respectiv a ordinului preşedintelui A.N.A.F., pe o pagină de internet este de natură a afecta securitatea raporturilor juridice. Doar publicarea în Monitorul Oficial al României a unui act normativ dă siguranţă raporturilor juridice pe care acesta la reglementează, întrucât toţi destinatarii documentului vor şti care este conţinutul oficial al actului normativ, care este data certă, sigură, de la care acest act a intrat în vigoare şi vor fi în măsură să îşi îndeplinească obligaţia de respectare a legii.

    11. De asemenea se mai arată că ordonanţele criticate ar fi trebuit să fie elaborate în concordanţă cu art. 11 alin. (1) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, care este un act juridic cu o forţă juridică superioară în raport cu aceste ordonanţe ale Guvernului. Autoarea excepţiei subliniază faptul că, potrivit acestui articol, ordinele, instrucţiunile şi alte acte normative emise de conducătorii organelor administraţiei publice centrale de specialitate se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.