Inapoi la Cautare

DECIZIE 324 /2019


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 729 alin. (1), art. 781 alin. (1) şi (5) şi art. 787 alin. (1) pct. 1 din Codul de procedură civilă


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 28.11.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (28.11.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

, pronunţată de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Secţiile Unite, în examinarea unui recurs în interesul legii, arătând că practica instanţelor de judecată, respectiv a Judecătoriei Galaţi şi a Tribunalului Galaţi, este contrară acestei jurispudenţe a Curţii Constituţionale şi a instanţei supreme, în sensul că instanţele de judecată au considerat că indemnizaţia de consilier local poate fi supusă executării silite prin poprire.

    7. De asemenea se solicită Curţii Constituţionale să constate că primarul municipiului Galaţi şi structurile executive din subordinea acestuia au nesocotit competenţele reglementate prin art. 77 şi următoarele din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001
 coroborate cu dispoziţiile Legii nr. 393/2004
 privind statutul aleşilor locali şi cu celelalte acte normative în materia administraţiei publice locale.

    8. Se susţine că prevederile legale criticate sunt neconstituţionale în raport cu punerea lor în practică, faţă de consilierii locali, fiind în dezacord cu dispoziţiile art. 34 alin. (2) şi următoarele din Legea nr. 393/2004
, coroborate cu dispoziţiile art. 51 alin. (5) din Legea nr. 215/2001
 şi cu principiul constituţional al autonomiei locale.

    9. Judecătoria Galaţi - Secţia civilă apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată. În acest sens arată că instituirea popririi asupra indemnizaţiei unui consilier local nu contravine principiului constituţional al autonomiei locale.

    10. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992
, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate invocate.

    11. Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului, Guvernul şi Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

    CURTEA,

    examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei
, precum şi Legea nr. 47/1992, republicată,
 reţine următoarele:

    12. Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie
, precum şi ale art. 1 alin. (2),
 ale art. 2,
 3,
 10
 şi 29 din Legea nr. 47/1992, republicată
, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic