Inapoi la Cautare

DECIZIE 324 /2019


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 729 alin. (1), art. 781 alin. (1) şi (5) şi art. 787 alin. (1) pct. 1 din Codul de procedură civilă


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 15.12.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (15.12.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mircea Ştefan Minea│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel-Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Irina-Loredana │- │
│Gulie │magistrat-asistent│
├───────────────────┴──────────────────┤
│ │
└──────────────────────────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Ioan-Sorin-Daniel Chiriazi.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 729 alin. (1),
 art. 781 alin. (1) ş
i (5)
 şi art. 787 alin. (1) pct. 1 din Codul de procedură civilă
, excepţie ridicată de Simona Daniela Vreme în Dosarul nr. 4.930/233/2017 al Judecătoriei Galaţi - Secţia civilă şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 438D/2018.

    2. La apelul nominal lipsesc părţile. Procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care solicită respingerea excepţiei ca neîntemeiată. În acest sens arată că solicitarea privind interpretarea considerentului cuprins în paragraful 18 din Decizia Curţii Constituţionale nr. 742 din 3 noiembrie 2015
 este nefondată, întrucât venitul obţinut din indemnizaţia de şedinţă a unui consilier local este impozabil tocmai pentru că are caracterul unui venit, şi prin urmare poate face obiectul unei executări silite, inclusiv al unei popriri. Referitor la susţinerea că acesta nu este un venit regulat, se arată că, spre deosebire de veniturile din salariu, indemnizaţia de şedinţă a consilierilor locali nu este supusă unei limitări în ceea ce priveşte poprirea.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    4. Prin Încheierea nr. 155 din 5 martie 2018, pronunţată în Dosarul nr. 4.930/233/2017, Judecătoria Galaţi - Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 729 alin. (1),
 art. 781 alin. (1) ş
i (5) şi art. 787 alin. (1) pct. 1 din Codul de procedură civilă
. Excepţia a fost invocată de Simona Daniela Vreme într-o cauză având ca obiect soluţionarea contestaţiei împotriva actelor de executare silită privind înfiinţarea popririi asupra indemnizaţiei de consilier local.

    5. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se expune pe larg situaţia de fapt şi de drept dedusă soluţionării instanţei de judecată, arătându-se, în esenţă, că municipiul Galaţi, prin primar, în calitate de terţ poprit, a consimţit, la cererea creditorului, la înfiinţarea popririi în cotă de o treime din indemnizaţia de consilier local aparţinând autoarei excepţiei.

    6. În acest context se solicită Curţii Constituţionale să lămurească, referitor la cauza dedusă judecăţii, precum şi cu privire la actul de executare silită contestat în cauză, care este înţelesul şi modul de aplicare a unui considerent cuprins în paragraful 18 din Decizia Curţii Constituţionale nr. 742 din 3 noiembrie 2015
, potrivit căruia venitul obţinut din calitatea de consilier local este doar impozabil. Astfel, solicită Curţii să lămurească în ce condiţii structurile executive ale consiliilor judeţene şi ale primăriilor pot deţine calitatea de terţ poprit, în ceea ce priveşte indemnizaţia de participare a unui consilier local/judeţean la lucrările consiliului sau ale comisiilor de specialitate, având în vedere faptul că, în condiţiile legii şi ale principiului autonomiei locale, consilierul local nu se află în raporturi de muncă, de subordonare sau de serviciu cu aceste autorităţi locale. În acelaşi sens sunt invocate şi Decizia Curţii Constituţionale nr. 176 din 19 martie 2015
, precum şi Decizia nr. 16 din 18 februarie 2008
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.