Inapoi la Cautare

DECIZIE 317 /2019


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 2 alin. (1), (2) şi (3) şi art. 6 alin. (1) din Legea nr. 364/2004 privind organizarea şi funcţionarea poliţiei judiciare


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 16.09.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (16.09.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

 şi (3) din Legea nr. 364/2004
, este lipsită de claritate şi previzibilitate, contravenind astfel prevederilor art. 1 alin. (4)
 şi (5) din Constituţie
. Astfel, consideră că legea ar trebui să prevadă cu claritate la cine anume se referă această sintagmă, întrucât, potrivit Legii nr. 218/2002
 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, Poliţia este organizată în mai multe structuri şi, potrivit art. 26
 din acest act normativ, orice poliţist din orice structură are obligaţia să constate o infracţiune atunci când ia cunoştinţă de existenţa ei. Prin urmare, este necesar să se prevadă în mod clar şi neechivoc care sunt criteriile pe baza cărora agenţii şi ofiţerii de poliţie se pot „specializa“ în forma cerută de Legea nr. 364/2004
 şi din ce structuri pot proveni aceşti poliţişti, astfel încât să fie incluşi în structura poliţiei judiciare.

    6. În ceea ce priveşte art. 6 alin. (1) din Legea nr. 364/2004
, autorul excepţiei arată că acest text de lege contravine prevederilor art. 16 alin. (1)
 şi (3)
, art. 31
 şi art. 73 din Constituţie
, întrucât prevede că procedura de numire, promovare şi eliberare în/din funcţiile structurilor poliţiei judiciare este stabilită printr-o normă administrativă cu o putere juridică inferioară legii organice, respectiv printr-un ordin al ministrului afacerilor interne. Competenţa constituţională exclusivă a legiuitorului organic de a reglementa în domeniul statutului funcţionarilor publici este transmisă astfel unei autorităţi din puterea executivă, şi anume ministrului afacerilor interne.

    7. Totodată, autorul excepţiei susţine că obligaţia reglementării prin lege a drepturilor şi a obligaţiilor ce rezultă din ocuparea unei funcţii este impusă şi de prevederile Legii fundamentale
 referitoare la egalitatea în faţa legii.

    8. De asemenea, consideră că reglementarea acestor aspecte prin ordin al ministrului afacerilor interne reprezintă o „imixtiune în atribuţiile puterilor în stat“.

    9. Autorul excepţiei arată şi că ordinul ministrului afacerilor interne nu este publicat de regulă în Monitorul Oficial al României, ceea ce duce la încălcarea dreptului la informaţie, prevăzut de dispoziţiile art. 31 din Constituţie
. Din prevederile coroborate ale art. 31
, art. 73
 şi art. 78 din Constituţie
 se desprinde concluzia că atunci când legiuitorul constituant a dispus ca un domeniu social să fie reglementat prin lege organică, acesta a voit ca reglementarea în cauză să fie adusă la cunoştinţă publică, prin publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I. În acest sens aminteşte deciziile Curţii Constituţionale nr. 392 din 2 iulie 2014
, nr. 172 din 19 martie 2015
 şi nr. 244 din 19 aprilie 2016
.

    10. Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal consideră că excepţia de neconstituţionalitate îndeplineşte condiţiile de constituţionalitate, dar nu îşi exprimă opinia asupra temeiniciei acesteia.
<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.