În temeiul prevederilor
art. 7 alin. (1), (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 134/2006 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, ale art. 3 alin. (3) pct. 3 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autorităţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 415/2007, ale
art. 36 şi 37 din Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică, precum şi ale
art. 16-20 din Normele tehnice şi metodologice pentru aplicarea Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.259/2001, cu modificările ulterioare,    preÅŸedintele Autorităţii NaÅ£ionale pentru Reglementare în ComunicaÅ£ii ÅŸi Tehnologia InformaÅ£iei emite prezenta decizie.   Â
ART. 1    (1) Prezenta decizie se aplică furnizorilor de servicii de certificare care doresc să îşi desfăşoare activitatea ca furnizori acreditaÅ£i ÅŸi stabileÅŸte procedura privind acordarea, suspendarea ÅŸi retragerea deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare de către Autoritatea NaÅ£ională pentru Reglementare în ComunicaÅ£ii ÅŸi Tehnologia InformaÅ£iei, autoritatea de reglementare ÅŸi supraveghere specializată în domeniu.    (2) Prezenta decizie stabileÅŸte conÅ£inutul, durata de valabilitate ÅŸi efectele suspendării sau retragerii deciziei de acreditare a furnizorilor de servicii de certificare.   Â
ART. 2    În înţelesul prezentei decizii, următorii termeni se definesc astfel:    a) ANRCTI - Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei;    b) acreditare - calificativul acordat de ANRCTI unui furnizor de servicii de certificare, la solicitarea acestuia, în urma verificării documentaţiei şi a raportului de audit efectuat de o terţă parte, în vederea stabilirii concordanţei dintre sistemele, procedurile şi practicile afirmate şi cele existente în realitate;    c) audit - procesul de verificare a concordanţei dintre sistemele, procedurile şi practicile afirmate de către furnizorul de servicii de certificare care solicită acreditarea şi cele existente în realitate;    d) auditor - persoana juridică desemnată de ANRCTI pentru efectuarea auditului de acreditare, în urma evaluării îndeplinirii criteriilor de selecţie;    e) registru - registrul furnizorilor de servicii de certificare, care are rolul de a asigura, prin efectuarea înregistrărilor prevăzute de
Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică, stocarea datelor de identificare ÅŸi a unor informaÅ£ii legate de activitatea furnizorilor de servicii de certificare, precum ÅŸi informarea publicului cu privire la datele ÅŸi informaÅ£iile stocate.   Â
ART. 3    Furnizorul de servicii de certificare care doreşte să fie acreditat va înainta ANRCTI o cerere scrisă pentru începerea procedurii de acreditare. Forma şi conţinutul acestei cereri sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta decizie.