Inapoi la Cautare

DECIZIE 29 /2020


asupra obiecţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 09.04.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (09.04.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌──────────────┬───────────────────────┐
│Valer Dorneanu│- preşedinte │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Cristian │- judecător │
│Deliorga │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Daniel Marius │- judecător │
│Morar │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Livia-Doina │- judecător │
│Stanciu │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Elena-Simina │- judecător │
│Tănăsescu │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Marieta Safta │- │
│ │prim-magistrat-asistent│
└──────────────┴───────────────────────┘


    1. Pe rol se află soluţionarea obiecţiei de neconstituţionalitate referitoare la Legea pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane, formulată de un număr de 55 de deputaţi aparţinând Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat.

    2. Sesizarea a fost formulată în temeiul art. 146 lit. a) teza întâi din Constituţie
, al art. 11 alin. (1) lit. A.a)
 şi al art. 15 din Legea nr. 47/1992
 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a fost înregistrată la Curtea Constituţională cu nr. 10.407 din 16 decembrie 2019 şi constituie obiectul Dosarului nr. 3.367A/2019.

    3. În motivarea obiecţiei de neconstituţionalitate se arată, mai întâi, că la data de 28 iunie 2019 a fost înregistrat la Senat Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 51/2019
 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transporturilor de persoane. Această iniţiativă legislativă a fost adoptată de Senat, în calitate de primă Cameră sesizată, în şedinţa din data de 23 septembrie 2019 şi a fost transmisă spre dezbatere şi adoptare Camerei Deputaţilor, în conformitate cu prevederile art. 75 alin. (1)
 şi (3) din Constituţie
. La data de 1 octombrie 2019, Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 51/2019
 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transporturilor de persoane a fost înregistrat la Camera Deputaţilor cu nr. Pl-x 407/2019. La aceeaşi dată, proiectul a fost trimis pentru raport la Comisia pentru industrii şi servicii, Comisia pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului şi la Comisia pentru transporturi şi infrastructură, iar pentru aviz la Comisia buget, finanţe şi bănci şi la Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi. Membrii Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi au examinat iniţiativa legislativă supusă avizării, expunerea de motive, avizul favorabil al Consiliului Economic şi Social şi avizul favorabil al Consiliului Legislativ. În urma dezbaterilor s-a hotărât, cu majoritate de voturi, avizarea favorabilă a proiectului de lege, în forma transmisă Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi de către Biroul permanent, la data sesizării proiectul de lege fiind în dezbatere la comisiile sesizate în fond în cadrul Camerei Deputaţilor.

    4. Se precizează că prin Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 51/2019
 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transporturilor de persoane (PL-x nr. 407/2019) se propune eliminarea transportului rutier judeţean de călători din sfera serviciilor publice, situaţie în care acesta se va desfăşoară în regim comercial, cu respectarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/2011
 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare. Totodată, în cadrul expunerii de motive, se subliniază faptul că, sub aspectul legislaţiei Uniunii Europene, Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011
 asigură cadrul legal pentru aplicarea directă a prevederilor: Regulamentului (CE) nr. 1.071/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 de stabilire a unor norme comune privind condiţiile care trebuie îndeplinite pentru exercitarea ocupaţiei de operator de transport rutier şi de abrogare a Directivei 96/26/CE a Consiliului, Regulamentului (CE) nr. 1.072/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa transportului rutier internaţional de mărfuri; Regulamentului (CE) nr. 1.073/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind normele comune pentru accesul la piaţa internaţională a serviciilor de transport cu autocarul şi autobuzul şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006. În această situaţie, în raport cu obiectul reglementării şi domeniul de aplicare, transportului rutier judeţean de călători îi sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2011
 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare. În vederea respectării principiului autonomiei locale, judeţele vor păstra atribuţii în domeniul transportului rutier de persoane. Totodată, proiectul de act normativ cuprinde prevederi ce corelează serviciului public, transportul feroviar şi naval, şi sunt delimitate clar atribuţiile autorităţilor competente, respectiv ale Ministerului Transporturilor, pentru transportul public de persoane naval şi feroviar, şi Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, pentru serviciul public de transport rutier. De asemenea, pentru a nu perturba activitatea de transport judeţean de persoane, proiectul de act normativ prevede norme tranzitorii, potrivit cărora, prin ordin al ministrului transporturilor şi al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ se aprobă normele metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transportului rutier judeţean de persoane. Prin intrarea în vigoare a proiectului, vor fi modificate mai multe acte normative.

    5. Distinct de acest proiect de act normativ aflat în dezbatere parlamentară, Guvernul şi-a angajat răspunderea asupra proiectului Legii pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane (PL-x nr. 656/2019), prin care se propune abrogarea prevederilor din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/2019
, astfel încât transportul rutier contra cost de persoane prin servicii regulate la nivel judeţean să intre în sfera serviciilor publice. În cadrul expunerii de motive, iniţiatorul enumeră actele normative care vor suferi completări/modificări sau vor fi abrogate la intrarea în vigoare a proiectului. La data de 11 decembrie 2019, în urma analizării Proiectului de Lege pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane, Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul cu observaţii şi propuneri, semnalând şi faptul că prin obiectul de reglementare, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, iar, în aplicarea art. 75 alin. (1) din Constituţia României, republicată
, prima Cameră sesizată este Senatul.

    6. Cu privire la acest din urmă act normativ, asupra căruia Guvernul şi-a angajat răspunderea, se arată că este neconstituţional, întrucât s-a ignorat obligativitatea solicitării avizului Consiliului Economic şi Social, impusă de art. 2 alin. (1) din Legea nr. 248/2013
 privind organizarea şi funcţionarea Consiliului Economic şi Social, sens în care este şi jurisprudenţa Curţii Constituţionale în materie, în care s-a statuat că lipsa acestui aviz nesocoteşte prevederile art. 1 alin. (5) din Constituţie
.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.