Inapoi la Cautare

DECIZIE 277 /2018


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 12 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi a ordonanţei de urgenţă în ansamblul său


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 26.01.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (26.01.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mircea Ştefan Minea│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Cristina Cătălina │- │
│Turcu │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Luminiţa Nicolescu.

    1. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 12 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007
 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, excepţie ridicată de Alexandru Burducea, Gabriel Buga, Lucian Ioan Baieş, Daniel Brăilescu, Florin Homoc, Magda Gabriela Moraru, Ionuţ Radu, Vasile Sidorenco, Lucian Tudor, Robert Emilian Tiţa, Florin Vieru, George Doru Vasile, Adrian Pena, Doru Alexandru Vasile, Vanghele Geamalinga, Dacian Dateş, Florin Ungureanu, Sorin Andrei Chirilă, Marin Anton Săndulescu, Ioan Alexandru Mareş, Simona Elena Vitoreanu, Gheorghe Diaconu, George Paul Păun, Marian Tiberiu Diaconu, Mihaela Dumitru şi Florin Adrian Ionescu, prin reprezentant Sindicatul Poliţiştilor din România „Diamantul“, în Dosarul nr. 14.848/3/2015 al Tribunalului Bucureşti - Secţia a II-a contencios administrativ şi fiscal şi care formează obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 135 D/2016.

    2. La apelul nominal se prezintă, pentru partea Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti, doamna Alexandra Nica, consilier juridic cu delegaţie la dosar. Lipsesc autorul excepţiei de neconstituţionalitate şi celelalte părţi, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

    3. Magistratul-asistent referă asupra faptului că, la dosar, Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti a depus concluzii scrise în care solicită respingerea excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, iar Ministerul Afacerilor Interne a comunicat un punct de vedere prin care solicită respingerea acesteia, în principal ca inadmisibilă şi, în subsidiar, ca neîntemeiată.

    4. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele acordă cuvântul consilierului juridic al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, care solicită respingerea excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, arătând că rigorile constituţionale ale art. 73 alin. (3) lit. j)
 şi p)
impun obligativitatea reglementării prin lege organică a statutului funcţionarilor publici şi a regimului general privind raporturile de muncă. Într-adevăr, raportul de serviciu al poliţistului trebuie să ia naştere, să se execute şi să înceteze în condiţii speciale prevăzute de lege organică. În cauză, textul de lege criticat nu se referă la aceste aspecte, ci reglementează competenţa ministrului afacerilor interne de a stabili, prin ordin, conducătorii subunităţilor care au calitatea de ordonatori de credite. Numirea ordonatorilor de credite nu face parte din elementele esenţiale care definesc raportul de serviciu/statutul funcţionarului public - poliţist.

    5. Reprezentantul Ministerului Public solicită respingerea excepţiei ca neîntemeiată arătând, în esenţă, că textul de lege criticat nu reglementează cu privire la raportul de serviciu al poliţistului, raport care trebuie reglementat prin lege organică, ci la o atribuţie a ministrului afacerilor interne.

    CURTEA,

    având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    6. Prin Încheierea din 23 decembrie 2015, pronunţată în Dosarul nr. 14.848/3/2015, Tribunalul Bucureşti - Secţia a II-a contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 12 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007
 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative. Excepţia a fost invocată de Alexandru Burducea, Gabriel Buga, Lucian Ioan Baieş, Daniel Brăilescu, Florin Homoc, Magda Gabriela Moraru, Ionuţ Radu, Vasile Sidorenco, Lucian Tudor, Robert Emilian Tiţa, Florin Vieru, George Doru Vasile, Adrian Pena, Doru Alexandru Vasile, Vanghele Geamalinga, Dacian Dateş, Florin Ungureanu, Sorin Andrei Chirilă, Marin Anton Săndulescu, Ioan Alexandru Mareş, Simona Elena Vitoreanu, Gheorghe Diaconu, George Paul Păun, Marian Tiberiu Diaconu, Mihaela Dumitru şi Florin Adrian Ionescu, toţi reprezentaţi de Sindicatul Poliţiştilor din România „Diamantul“ într-o cauză având ca obiect acţiunea în pretenţii prin care s-a solicitat plata unor diferenţe salariale rezultând din neacordarea unui „spor de studii superioare“ în perioada cuprinsă între anii 2012-2015.

    7. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autorii arată că textul de lege criticat este o normă inaccesibilă şi imprevizibilă, deoarece se completează cu un act administrativ - Ordinul ministrului afacerilor interne nr. S/34/2014 - secretizat, prin care se reglementează cu privire la „ordonatorii de credite“ secundari şi terţiari care sunt stabiliţi prin acesta. Ordinul se referă la unităţile de poliţie având calitate de debitori ai obligaţiilor de plată a drepturilor salariale faţă de poliţiştii cu care au un raport de serviciu. Dreptul la salariu şi obligaţia corelativă de plată a salariului, precum şi titularii acestora sunt elementele constitutive esenţiale ale raportului de serviciu al poliţistului, iar actul normativ ce reglementează cu privire la subiectul de drept debitor al obligaţiei de plată trebuie să fie accesibil şi previzibil pentru acesta. Astfel, cu privire la „entitatea“ care are obligaţia de plată a salariului, trebuie să se reglementeze prin lege organică, în conformitate cu art. 73 alin. (1) lit. j)
 şi p)
 din Constituţie, iar nu prin act infralegal, de către ministrul afacerilor interne, organ al puterii executive. Aşa fiind, textul de lege criticat, care deleagă ministrului afacerilor interne puterea de legiferare în domeniul funcţiei publice - domeniu rezervat exclusiv Parlamentului în calitate de legiuitor organic - aduce atingere dispoziţiilor constituţionale anterior invocate.

    8. Referitor la îndeplinirea condiţiei referitoare la „urgenţă“, cuprinsă în art. 115 alin. (4) din Legea fundamentală
, în ceea ce priveşte caracterul reglementării, se observă că aceasta nu este îndeplinită, de vreme ce Guvernul nu a reglementat direct cu privire la ordonatorii de credite, ci a delegat ministrului afacerilor interne competenţa de a emite un ordin prin care să le confere această calitate.
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.