Inapoi la Cautare

DECIZIE 272 /2008


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2006 pentru modificarea Legii tinerilor nr. 350/2006


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 28.05.2022, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (28.05.2022) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

                               CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele:

    Prin Încheierea din 22 mai 2007, pronunţată în Dosarul nr. 1.068/2/2007, Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2006 pentru modificarea Legii tinerilor nr. 350/2006, excepţie ridicată de Fundaţia Naţională pentru Tineret.

    În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine că Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2006 a fost adoptată cu încălcarea prevederilor art. 115 alin. (4) şi (6) şi art. 61 alin. (1) din Constituţie, deoarece din preambulul ordonanţei de urgenţă "nu reiese în niciun fel situaţia extraordinară ce impune recurgerea la această cale de reglementare şi nu este în niciun fel motivată urgenţa, Guvernul nejustificând nici interesul public lezat de Legea tinerilor". O astfel de cale de reglementare se putea fundamenta numai pe necesitatea şi urgenţa reglementării unei situaţii care, datorită circumstanţelor sale excepţionale, impunea adoptarea unei soluţii imediate, în vederea evitării unei grave atingeri aduse interesului public. Or, susţine acesta, finalitatea acestei ordonanţe de urgenţă este aceea de a eluda competenţa constituţională a legiuitorului.

    În ce priveşte încălcarea art. 44 alin. (1) şi (2), precum şi a art. 136 alin. (5) din Constituţie, arată că prin această ordonanţă de urgenţă imobilul în care se află sediul Fundaţiei Naţionale pentru Tineret a fost trecut din proprietatea acestei fundaţii în proprietatea statului.

    Şi, în fine cu privire la încălcarea art. 49 alin. (5) din Legea fundamentală, susţine că, prin măsura abuzivă dispusă prin ordonanţa de urgenţă criticată, Guvernul împiedică asigurarea condiţiilor pentru participarea liberă a tinerilor la viaţa politică, socială, economică, culturală şi sportivă a ţării.

    Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal nu şi-a exprimat opinia cu privire la excepţia ridicată, arătând doar că sunt întrunite condiţiile prevăzute de art. 29 din Legea nr. 47/1992 pentru sesizarea Curţii Constituţionale.

    Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

    Guvernul arată că, potrivit notei de fundamentare a ordonanţei de urgenţă, imobilul situat în Calea Victoriei nr. 120, deşi face parte din patrimoniul fundaţiei, încadrându-se în categoria imobilelor care au aparţinut structurilor centrale ale fostei Uniuni a Tineretului Comunist, în realitate, acesta a aparţinut Muzeului Satului "Dimitrie Gusti", şi nu fostei Uniuni a Tineretului Comunist, de aceea modificarea adusă Legii nr. 350/2006 prin ordonanţa de urgenţă criticată a reprezentat un act de reparare a unei erori materiale, necesar şi urgent pentru a evita evacuarea unei organizaţii neguvernamentale de prestigiu din acest imobil. În acest fel au fost îndeplinite cerinţele existenţei cazului excepţional prevăzute de art. 115 alin. (4) din Constituţie. În ce priveşte pretinsa încălcare a dispoziţiilor art. 44 şi art. 136 alin. (5) din Legea fundamentală, arată că existenţa imobilului în patrimoniul fundaţiei nu echivalează cu un drept de proprietate asupra acestuia. Problema stabilirii titularului dreptului de proprietate asupra imobilului, a valabilităţii titlului cu care acest imobil a intrat în patrimoniul acestei fundaţii reprezintă o chestiune de fapt care este de competenţa instanţei de judecată. În consecinţă, consideră excepţia neîntemeiată.

    Avocatul Poporului consideră că dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2006 nu aduc atingere principiului constituţional potrivit căruia dreptul de proprietate şi creanţele asupra statului sunt garantate, conţinutul şi limitele acestor drepturi fiind stabilite de lege. Arată, de asemenea, că dispoziţiile criticate sunt conforme cu art. 136 alin. (4) din Legea fundamentală. În ce priveşte pretinsa încălcare a dispoziţiilor art. 115 alin. (4) şi (6), apreciază că ordonanţa de urgenţă criticată îndeplineşte exigenţele impuse de aceste texte constituţionale.

    Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

                               CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, prevederile de lege criticate, raportate la dispoziţiile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

    Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

    Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2006 pentru modificarea Legii tinerilor nr. 350/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.016 din 21 decembrie 2006.

<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda iLegis
Testeaza iLegis
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic