Având în vedere dubla calitate a Consiliului Naţional al Audiovizualului, de garant al interesului public şi de unică autoritate de reglementare în domeniul serviciilor de programe audiovizuale, în vederea armonizării legislaţiei româneşti cu reglementările şi normele Uniunii Europene, ţinând cont de necesitatea respectării principiilor liberei concurenţe, protecţiei vieţii, sănătăţii, securităţii şi intereselor economice ale consumatorilor, precum şi a mediului, luând în considerare necesitatea reglementării publicităţii şi a teleshoppingului la produsele medicamentoase, tratamentele medicale şi suplimentele nutritive, având în vedere că publicitatea la produsele medicamentoase trebuie să se supună unor condiţii stricte şi unui control efectiv, ţinând seama de faptul că din statisticile date publicităţii de instituţii publice şi private rezultă atât o creştere a consumului de alcool în rândurile minorilor, cât şi a publicităţii la băuturi alcoolice spirtoase, luând în considerare efectele nocive ale consumului de alcool asupra minorilor, în special, dar şi asupra societăţii, în general, şi faptul că aceasta este o problemă de interes public, având în vedere obligaţiile membrilor Consiliului Naţional al Audiovizualului de a proteja, în domeniul serviciilor de programe audiovizuale, dezvoltarea fizică, mentală şi morală a minorilor, în temeiul
art. 17 alin. (1) lit. d) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului adoptă următoarea decizie: Dispoziţii generale
ART. 1 Publicitatea şi teleshoppingul vor respecta regulile unei competiţii corecte şi transparente, care trebuie să servească, în primul rând, interesele publicului.
ART. 2