Inapoi la Cautare

DECIZIE 206 /2011


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 18-20 din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 12.08.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (12.08.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    Augustin Zegrean - preşedinte

    Aspazia Cojocaru - judecător

    Acsinte Gaspar - judecător

    Mircea Ştefan Minea - judecător

    Ion Predescu - judecător

    Puskas Valentin Zoltan - judecător

    Tudorel Toader - judecător

    Benke Karoly - magistrat-asistent-şef

    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Carmen-Cătălina Gliga.

    Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 18 şi 19 din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, respectiv a Legii nr. 329/2009, în ansamblul său, excepţie ridicată de Alexandrina Andrei şi alţii, respectiv de Teodor Ciupitu în dosarele nr. 48.231/3/CA/2009 şi nr. 50.388/3/2009 ale Tribunalului Bucureşti - Secţia contencios administrativ şi fiscal.

    Magistratul-asistent referă asupra faptului că, la termenul de judecată din 26 octombrie 2010, Curtea, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, a dispus conexarea Dosarului nr. 1.256D/2010 la Dosarul nr. 1.022D/2010, care este primul înregistrat şi, prin încheierea din aceeaşi dată, a amânat pronunţarea pentru data de 9 noiembrie 2010, în temeiul art. 57 din Legea nr. 47/1992. La această dată, Curtea, având în vedere imposibilitatea constituirii legale a completului de judecată, în temeiul art. 260 din Codul de procedură civilă, art. 3 alin. (2), art. 14 şi art. 58 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, a amânat pronunţarea pentru data de 25 noiembrie 2010 şi, ulterior, pentru acelaşi motiv, a amânat pronunţarea pentru data de 7 decembrie 2010 şi data de 16 decembrie 2010. La această ultimă dată, Curtea, prin încheierea pronunţată, în temeiul art. 58 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, a decis repunerea pe rol a cauzei pentru data de 18 ianuarie 2011, având în vedere necesitatea lămuririi suplimentare a unor aspecte. Prin încheierea pronunţată la această ultimă dată menţionată, cauza a fost repusă din nou pe rol pentru data de 15 februarie 2011, având în vedere necesitatea lămuririi suplimentare a unor aspecte, în temeiul art. 58 alin. (4) din Legea nr. 47/1992.

    La termenul de judecată din data de 15 februarie 2011 la apelul nominal răspunde, pentru partea Valerică Dabu, avocat cu delegaţie la dosar, lipsind celelalte părţi, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

    Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului autorului excepţiei, care arată că textele criticate nu au fost abrogate expres prin art. 118 şi art. 196 lit. ş) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii, întrucât, în cazul în care intenţia legiuitorului ar fi fost aceea de a le abroga, acesta ar fi prevăzut şi măsuri ulterioare de protecţie în privinţa persoanelor afectate prin dispoziţiile legale criticate. De asemenea, pe fond, se arată că, prin eliminarea posibilităţii nelimitate a cumulului pensie-salariu în sfera publică, sunt încălcate dreptul la pensie şi dreptul la alegerea locului de muncă.

    Reprezentantul Ministerului Public arată că se susţine teza respingerii excepţiei de neconstituţionalitate ca devenită inadmisibilă, întrucât textele criticate au fost abrogate expres indirect prin art. 118 şi art. 196 lit. ş) din Legea nr. 263/2010. În cazul în care totuşi Curtea va analiza pe fond excepţia de neconstituţionalitate ridicată, se arată că aceasta este întemeiată, întrucât dispoziţiile legale criticate încalcă art. 16, 41, 44 şi 47 din Constituţie. Se apreciază că pensia este un drept fundamental, garantat în întregime pentru munca trecută, şi este un drept câştigat ce nu poate fi înlăturat. Se mai consideră că este limitat şi dreptul constituţional la muncă, întrucât, în temeiul acestor dispoziţii legale, se ajunge la încetarea forţată a raporturilor de muncă pe criterii discriminatorii, respectiv cuantumul pensiei aflate în plată. Astfel, în practică, apar situaţii inadmisibile în care persoane care au contribuit mai mult atât cantitativ, cât şi temporal să fie private de dreptul lor la pensie.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.