Inapoi la Cautare

DECIZIE 187 /2021


referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 14, 18, 27, 43 şi 67 din Legea privind unele măsuri temporare referitoare la concursul de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii, formarea profesională iniţială a judecătorilor şi procurorilor, examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii, stagiul şi examenul de capacitate al judecătorilor şi procurorilor stagiari, precum şi la concursul de admitere în magistratură, precum şi a legii în ansamblul său


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 31.07.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (31.07.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

). Se consideră că un astfel de comportament abuziv al Guvernului rezultă şi din promovarea şi susţinerea legii criticate.

    7. Se mai arată că Guvernul, promovând acest proiect normativ, încalcă principiul constituţional al suveranităţii Parlamentului, ca reprezentant suprem al poporului şi unică autoritate legiuitoare, statuat în art. 61 alin. (1) din Constituţie
, şi schimbă, fără nicio justificare reală, regimul juridic stabilit de Parlament prin Legea nr. 242/2018
. În acest mod, Guvernul limitează discreţionar şi ilegitim prerogativele legislative ale Parlamentului.

    8. Se apreciază că Guvernul încalcă obligaţia constituţională de cooperare loială cu Parlamentul, precum şi principiul loialităţii constituţionale, prin amânarea nejustificată a punerii în aplicare a Legii nr. 242/2018
, cu referire la durata pregătirii profesionale a auditorilor de justiţie în cadrul Institutului Naţional al Magistraturii. Se precizează că Guvernul are obligaţia să respecte prevederile Legii nr. 242/2018
, şi nu să impună norme juridice contrare acesteia.

    9. Se mai arată că Guvernul a nesocotit dispoziţiile art. 147 alin. (4) din Constituţie
, prin ignorarea considerentelor cuprinse în Decizia Curţii Constituţionale nr. 28 din 29 ianuarie 2020
.

    10. Se învederează faptul că Guvernul a încălcat art. 102 alin. (1) din Constituţie
, întrucât a intervenit în politica penală a statului. În loc să se conformeze prevederilor Legii nr. 242/2018
, Guvernul îşi promovează propria viziune legislativă, folosindu-se de voturile majorităţii parlamentare. Comportamentul normativ discreţionar al Guvernului contravine exigenţelor statului de drept, precum şi principiului legalităţii, sens în care se invocă Decizia Curţii Constituţionale nr. 17 din 21 ianuarie 2015
 şi Decizia Curţii Constituţionale nr. 783 din 26 septembrie 2012
.

    11. În plus, în raport cu noul proiect de lege adoptat de Senat, se arată că art. 18 conţine termeni generali şi neclari, lăsând loc de apreciere şi arbitrariu, şi pune autoritatea administrativă în imposibilitatea de a stabili un standard obiectiv şi previzibil. În acest sens, reglementarea privind susţinerea probei psihologice este neclară. De asemenea, este neclară modalitatea de compunere a comisiilor de examinare. În speţă, condiţia ca din comisii să poată face parte doar judecători formatori încalcă dreptul la muncă şi creează discriminare, neexistând nicio justificare legală pentru a limita participarea la aceste comisii doar a judecătorilor formatori, cu atât mai mult cu cât, în prezent, participă şi judecători care nu au această calitate.

    12. În conformitate cu dispoziţiile art. 16 alin. (3) din Legea nr. 47/1992
 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, obiecţia de neconstituţionalitate a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, precum şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele lor de vedere.

    13. Preşedintele Camerei Deputaţilor apreciază că obiecţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată.

    14. Se arată că legea criticată respectă cerinţele constituţionale privind claritatea, precizia şi previzibilitatea normelor juridice, astfel încât destinatarii săi îşi pot adapta în mod corespunzător conduita. Se mai indică faptul că aceasta nu cuprinde pasaje obscure sau soluţii normative contradictorii, iar conceptele şi noţiunile utilizate sunt configurate în concordanţă cu dreptul pozitiv şi redate previzibil şi univoc, cu respectarea prevederilor Legii nr. 24/2000
 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative. Se invocă jurisprudenţa Curţii Constituţionale şi a Curţii Europene a Drepturilor Omului referitoare la cerinţele de calitate a legii.

<   1   2   3   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.