Inapoi la Cautare

DECIZIE 160 /2006


referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 19 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la reţelele publice de comunicaţii electronice şi la infrastructura asociată, precum şi interconectarea acestora


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 12.08.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (12.08.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



    Ioan Vida - preşedinte

    Nicolae Cochinescu - judecător

    Aspazia Cojocaru - judecător

    Acsinte Gaspar - judecător

    Kozsokar Gabor - judecător

    Petre Ninosu - judecător

    Ion Predescu - judecător

    Antonia Constantin - procuror

    Maria Bratu - magistrat-asistent

    Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 19 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la reţelele publice de comunicaţii electronice şi la infrastructura asociată, precum şi interconectarea acestora, excepţie ridicată de Societatea Comercială "Mobifon" - S.A. din Bucureşti în Dosarul nr. 4.121/2004 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.

    La apelul nominal este prezent autorul excepţiei, prin avocat Ana Diculescu-Şova, precum şi Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii, prin directorul direcţiei juridice Vlad Mihai Cercel. Procedura de citare a fost legal îndeplinită.

    Avocatul autorului excepţiei solicită admiterea acesteia, susţinând că prevederile art. 19 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002 contravin dispoziţiilor art. 1 alin. (4) şi art. 126 din Constituţie, deoarece Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii are competenţa de a stabili că anumite acţiuni sau inacţiuni ale operatorilor de telefonie mobilă constituie fapte ilicite, "arbitrar stabilite", aplicând totodată sancţiuni pecuniare sub formă de amenzi administrative. Astfel, se încalcă principiul constituţional al separaţiei puterilor în stat, prin imixtiunea Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii în activitatea puterii judecătoreşti, or "declanşarea răspunderii judecătoreşti şi stabilirea condiţiilor cerute pentru antrenarea acesteia aparţin întotdeauna instanţelor de judecată". Arată că răspunderea administrativă, ca formă a răspunderii juridice, se angajează numai în cazurile în care prin acţiunile lor subiecţii de drept administrativ săvârşesc o abatere administrativă sau contravenţională expres prevăzută de lege. Întotdeauna, atunci când legiuitorul a considerat, în raport de natura juridică a relaţiilor sociale reglementate, că refuzul subiecţilor de drept vizaţi de a da sau de a comunică informaţiile solicitate de către o autoritate de reglementare într-un domeniu are un caracter ilicit, a prevăzut în mod expres fapta şi a calificat-o drept contravenţie sau abatere administrativă. Or în cazul de faţă nu este vorba de constatarea şi sancţionarea unor fapte expres prevăzute de lege, ci de un veritabil act de jurisdicţie, lipsit de o procedură contradictorie, prin care Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii poate "în mod discreţionar să înfăptuiască justiţia". De asemenea, susţine că prevederile de lege criticate aduc atingere şi principiului constituţional al legalităţii, întrucât modalităţile de judecată şi sancţionare a faptelor nu sunt prevăzute de lege, ci lăsate la "liberul arbitru al acestei autorităţi". Şi, în fine, susţine că stabilirea unei răspunderi administrative, în mod nemijlocit, de către această autoritate, altfel decât prin reglementarea expresă a faptei incriminate, lipseşte de garanţii dreptul la apărare. În susţinerea celor de mai sus depune note scrise.

    Reprezentantul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii solicită respingerea excepţiei ca neîntemeiată, arătând că aplicarea sancţiunii amenzii administrative, potrivit art. 19 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002, pentru nefurnizarea informaţiilor solicitate, nu constituie un act de înfăptuire a justiţiei, ci reprezintă o expresie a puterii publice prin care Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii, ca organ al administraţiei publice centrale din domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale, asigură punerea în executare a legislaţiei în domeniu. Atunci când legiuitorul a dorit să confere atribuţii administrativ-jurisdicţionale unui organ al administraţiei publice, a menţionat acest lucru în mod expres. În ce priveşte susţinerea autorului excepţiei că prevederile de lege criticate ar contraveni principiului constituţional al legalităţii, arată că nici o dispoziţie constituţională nu interzice legiuitorului dreptul de a institui amenzi administrative. De altfel, aplicarea de amenzi administrative de către această autoritate nu constituie un caz singular, legislaţia românească reglementând şi alte situaţii când alte autorităţi ale administraţiei publice pot aplica amenzi administrative. În acest sens, dă ca exemplu Consiliul Concurenţei, care, în virtutea atribuţiilor ce îi revin potrivit Legii concurenţei nr. 21/1996, poate aplica amenzi administrative.

    Referitor la susţinerea autorului excepţiei că prevederile legale criticate ar încălca dreptul la apărare, arată că acest drept nu este îngrădit, deoarece, potrivit art. 38 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2002, decizia preşedintelui acestei autorităţi poate fi contestată în justiţie, astfel că persoana amendată are posibilitatea de a folosi toate mijloacele prevăzute de lege în susţinerea apărării sale. Depune note scrise.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.