Inapoi la Cautare

DECIZIE 117 /2021


referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 31/2020 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 24.07.2021, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (24.07.2021) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	

┌──────────────────┬───────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Cristian Deliorga │- judecător │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Daniel Marius │- judecător │
│Morar │ │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Gheorghe Stan │- judecător │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├──────────────────┼───────────────────┤
│Ioniţa Cochinţu │- │
│ │magistrat-asistent │
└──────────────────┴───────────────────┘


    1. Pe rol se află soluţionarea obiecţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 31/2020
 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011
 privind stabilirea unor contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii, obiecţie formulată de Guvernul României.

    2. Obiecţia de neconstituţionalitate a fost înregistrată la Curtea Constituţională cu nr. 3.830 din 7 iulie 2020 şi constituie obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 943A/2020.

    3. În motivarea obiecţiei de neconstituţionalitate se învederează că prevederile criticate din Legea privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 31/2020
 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011
 privind stabilirea unor contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii sunt contrare art. 15 alin. (2) din Constituţie
. În esenţă, se susţine că prin intervenţia legislativă de la „art. I pct. 2 din legea sus-menţionată“ se introduce un nou mecanism ce vizează stabilirea şi comunicarea valorii aferente consumului centralizat de medicamente, în funcţie de care se calculează contribuţia datorată de către deţinătorii de autorizaţii de punere pe piaţă, aplicabil începând cu trimestrul I al anului 2020. Având în vedere că aceste noi dispoziţii vizează şi stabilirea valorii consumului de medicamente în mod diferit faţă de cea stabilită şi comunicată deja pentru trimestrul I al anului 2020, chiar şi în situaţia reglementării la „art. II alin. (2) din lege“ a unor dispoziţii referitoare la regularizarea contribuţiilor deja plătite, se consideră că s-ar putea crea premisele unor vicii de neconstituţionalitate în raport cu art. 15 alin. (2) din Constituţie
. Faţă de această împrejurare, se apreciază că prevederile „art. I pct. 2“, ce vizează introducerea alin. (7^2) la art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011
 privind stabilirea unor contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii, şi ale „art. II alin. (2)“ ar putea aduce atingere principiului neretroactivităţii legii.

    4. În continuare, se învederează că, în conformitate cu prevederile art. 22 din anexa nr. 1 la Decretul Preşedintelui României nr. 195/2020
 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 16 martie 2020, valoarea procentului aferent contribuţiei trimestriale [taxei clawback] pentru trimestrul I al anului 2020 a fost plafonată la valoarea trimestrului IV al anului 2019, plafonare justificată de tendinţa de creştere a consumului de medicamente, la care s-a adăugat evoluţia situaţiei epidemiologice pe teritoriul României, şi de evaluarea riscului de sănătate publică pentru perioada imediat următoare, elemente care au condus la creşterea contribuţiei trimestriale până la un nivel care putea fi nesustenabil, ceea ce ar fi implicat discontinuităţi în asigurarea tratamentului pacienţilor până la imposibilitatea acordării acestuia. De asemenea, prin Hotărârea Parlamentului nr. 3/2020
 s-a încuviinţat starea de urgenţă pe întreg teritoriul României, pe o durată de 30 zile, de la data de 16 martie 2020, ca măsură excepţională adoptată de Preşedintele României prin Decretul nr. 195/2020
.

    5. În acest context, pentru punerea în aplicare a acestor dispoziţii, prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 31/2020
 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011
 privind stabilirea unor contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii, valoarea procentului „p“ s-a plafonat la valoarea de 27,65%, calculată pentru trimestrului IV al anului 2019. Ulterior, pentru ca deţinătorii de autorizaţii de punere pe piaţă a medicamentelor sau reprezentanţii legali ai acestora să poată calcula, declara şi efectua plata contribuţiei trimestriale pentru trimestrul I al anului 2020, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a emis notificări cu privire la valoarea procentului „p“ pentru trimestrul I al anului 2020 de 27,65%, valoare plafonată la nivelul valorii procentului „p“ calculată pentru trimestrul IV al anului 2019, potrivit prevederilor art. 3^6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011
, aprobată prin Legea nr. 184/2015
, cu modificările şi completările ulterioare; valoarea aferentă consumului centralizat de medicamente suportat din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi bugetul Ministerului Sănătăţii, care include taxa pe valoarea adăugată prin raportare la valoarea de 2.628.611.064,69 lei, valoare ce nu include valoarea consumului pentru medicamentele prevăzute la art. 1^1 alin. (1)
, art. 1^2 alin. (1)
 şi art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011
 pentru care se încheie contracte cost-volum/cost-volum-rezultat, în condiţiile legii.

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.