Augustin Zegrean - preşedinte Acsinte Gaspar - judecător Petre Lăzăroiu - judecător Iulia Antoanella Motoc - judecător Ion Predescu - judecător Puskas Valentin Zoltan - judecător Ioana Marilena Chiorean - magistrat-asistent Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Antonia Constantin. Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor
art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 94/2009 pentru asigurarea continuităţii activităţii unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, excepţie ridicată de Primarul Municipiului Mangalia şi Municipiul Mangalia, prin primar, în Dosarul nr. 1.448/36/2009 al Curţii de Apel Constanţa - Secţia comercială, maritimă şi fluvială, contencios administrativ şi fiscal. La apelul nominal se constată lipsa părţilor, faţă de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, preşedintele Curţii acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public. Acesta pune concluzii de respingere, ca devenită inadmisibilă, a excepţiei de neconstituţionalitate, invocând
Decizia Curţii Constituţionale nr. 1.555/2009. CURTEA,având în vedere actele şi lucrările dosarului, constată următoarele: Prin Încheierea din 18 decembrie 2009, pronunţată în Dosarul nr. 1.448/36/2009, Curtea de Apel Constanţa - Secţia comercială, maritimă şi fluvială, contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor
art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 94/2009 pentru asigurarea continuităţii activităţii unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului. Excepţia a fost ridicată de Primarul Municipiului Mangalia şi Municipiul Mangalia într-o cauză de contencios administrativ privind o acţiune de suspendare a executării unui act administrativ. În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorii acesteia susţin, în esenţă, că activitatea de control din partea administraţiei publice centrale, exercitată, potrivit dispoziţiilor de lege criticate, prin organele aflate în subordinea Guvernului, încalcă principiile de bază ale administraţiei publice locale, înscrise în art. 120 din Constituţie. Totodată, emiterea ordonanţei de urgenţă atacate nu se justifică prin prisma celor trei condiţii cumulative prevăzute de art. 115 alin. (4) din Legea fundamentală, în sensul că se putea apela la un alt instrument de legiferare, în lipsa unei reale situaţii extraordinare, ceea ce conduce, de asemenea, la încălcarea principiului separaţiei puterilor în stat şi al preeminenţei dreptului.