Inapoi la Cautare

COD NAVE SPEC din /1983


Codul internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al gazelor lichefiate (Codul IGC), adoptat de Organizaţia Maritima Internaţionala prin Rezoluţia MSC.5(48) a Comitetului Securităţii Maritime la Londra la 17 iunie 1983, astfel cum a fost modificat prin amendamentele adoptate prin Rezoluţia MSC.30(61) a Comitetului Securităţii Maritime la Londra la 11 decembrie 1992*)


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 30.10.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Doriti o forma actualizata , la zi (30.10.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


------------

    *) Acceptat de Legea nr. 71 din 11 martie 2003, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 193 din 26 martie 2003

    Introducere

    1. Codul are drept scop oferirea unei norme internaţionale referitoare la securitatea transportului maritim în vrac al gazelor lichefiate şi a altor substanţe speciale indicate în capitolul 19 al Codului, impunând navelor utilizate pentru un asemenea transport norme de proiectare şi construcţie, precum şi echipament pe care trebuie să-l aibă în vederea reducerii la minim a pericolului la care este expusă nava, echipajul sau şi mediul înconjurător, ţinând cont de natura produselor transportate.

    2. Codul se bazează în mod fundamental pe principiul repartizării navelor pe diferite tipuri, în funcţie de pericolele pe care le prezintă produsele vizate de Cod. Fiecare dintre produse poate avea una sau mai multe proprietăţi periculoase, cum ar fi inflamabilitatea, toxicitatea, acţiunea coroziva şi reactivitatea. Un alt risc poate rezultă eventual din faptul ca produsele sunt transportate în stare de refrigerare sau sub presiune.

    3. Eventualele ciocniri sau esuari grave pot provoca o avariere a tancurilor de marfa şi pot antrena o deversare necontrolata a produsului. În urma unei astfel de deversari, produsul se poate evapora şi se poate dispersa şi, în anumite cazuri, poate determina ruperea corpului navei datorită fragilitatii. Prevederile Codului vizează reducerea acestui pericol în măsura în care acest lucru este practic posibil, ţinând cont de cunoştinţele şi tehnologia actuala.

    4. Pe parcursul elaborării Codului, s-a recunoscut ca acesta ar trebui să se bazeze pe notiuni de construcţie şi mecanică navala valabile, ca şi pe cele mai recente cunoştinţe referitoare la pericolele pe care le prezintă diferitele produse vizate; în plus, s-a admis ca tehnologia de proiectare a navelor pentru transportul gazelor nu este numai o tehnologie complexa ci şi una care evolueaza rapid. Deci, Codul nu trebuie să aibă un caracter imuabil, iar Organizaţia trebuie să reexamineze periodic Codul ţinând cont atât de experienta acumulată cat şi de progresele care intervin.

    5. Prevederile aplicabile noilor produse şi condiţiilor lor de transport vor fi difuzate, cu titlu provizoriu, sub forma de recomandări, atunci când vor fi adoptate de Comitetul Securităţii Maritime al Organizaţiei, înainte de intrarea în vigoare a amendamentelor pertinente, în conformitate cu dispoziţiile articolului VIII al Convenţiei internaţionale din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare.

    6. Codul se referă în primul rând la construcţia şi echipamentul navelor. Totuşi pentru asigurarea transportului în siguranţa a produselor, trebuie ca întreg sistemul să fie evaluat. Alte aspecte importante ale securităţii transportului de produse, cum ar fi pregătirea, exploatarea, controlul traficului şi manevrarea în porturi, sunt în curs de examinare sau vor fi examinate în continuare de Organizaţie.

    7. Lucrările realizate de Asociaţia internationala a societăţilor de clasificare (IACS) au fost în mod special utile pentru elaborarea Codului şi s-a ţinut cont din plin în capitolele 4, 5 şi 6 de Regulile armonizate aplicabile navelor cisterna pentru gaze lichefiate adoptate de IACS.

    8. Elaborarea capitolului 10 a fost facilitata în mare măsura de lucrările pertinente ale Comisiei internaţionale pentru electrotehnica (CIE).

    9. Capitolul 18 al Codului, care se referă la exploatarea navelor pentru transportul gazelor lichefiate, scoate în evidenta regulile de exploatare enunţate în alte capitole. Se face de asemenea referire la alte caracteristici importante în materie de securitate care sunt specifice exploatării navelor care transporta gaze lichefiate.

    10. Prezentarea acestui Cod este asemănătoare cu cea a Codului internaţional pentru construcţia şi echipamentul navelor pentru transportul în vrac al produselor chimice periculoase (Codul IBC) adoptat de Comitetul Securităţii Maritime la cea de-a 48-a sesiune a sa.

    CAP. 1

    Generalitati
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.