Inapoi la Cautare

ARANJAMENT din /2013


de tip preventiv dintre România şi Fondul Monetar Internaţional, convenit prin Scrisoarea de intenţie semnată de autorităţile române la Bucureşti la 12 septembrie 2013


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 03.12.2020, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (03.12.2020) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC



	
                          ROMÂNIA: SCRISOARE DE INTENŢIE

                                                  Bucureşti, 12 septembrie 2013

    Doamnei Christine Lagarde
    Director general
    Fondul Monetar Internaţional
    Washington, DC, 20431
    S.U.A.


    Stimatã Doamnã Lagarde:

    1. În cadrul a douã programe economice consecutive susţinute de Fondul Monetar Internaţional (FMI), de Uniunea Europeanã (UE) şi de Banca Mondialã (BM), am realizat progrese considerabile în reducerea dezechilibrelor macroeconomice şi în reclãdirea rezervelor financiare şi fiscale. Reformele structurale în domenii-cheie sunt însã în curs de derulare şi România continuã sã fie vulnerabilã la şocuri externe şi la tulburãri pe pieţele internaţionale de capital. Solicitãm aşadar aprobarea unui nou aranjament stand-by (ASB) pentru 24 de luni, cu o valoare totalã de 1.751,34 milioane DST (aproximativ 2 miliarde euro, 170 procente din cotã), pe care intenţionãm sã îl tratãm ca preventiv. Noul program ASB va susţine programul nostru economic cuprinzãtor pentru perioada 2013-2015 de menţinere a politicilor macroeconomice sãnãtoase şi a stabilitãţii sectorului financiar şi de continuare a reformelor structurale într-un context marcat de incertitudini externe semnificative. Alãturi de asistenţa financiarã de tip preventiv în valoare de 2 miliarde de euro din cadrul facilitãţii pentru balanţa de plãţi şi de cea de 1 miliard de euro din cadrul Împrumutului pentru politici de dezvoltare (DPL DDO) asigurat de Banca Mondialã, acest aranjament va semnala comunitãţii internaţionale sprijinul acordat în continuare politicilor noastre şi va asigura o rezervã în eventualitatea unor şocuri externe.

    2. Programul va fi monitorizat prin criterii de performanţã cantitative şi prin ţinte indicative, prin criterii structurale de referinţã şi clauze consultative, în cursul unor evaluãri trimestriale în primul an şi semestriale dupã aceea. Tabelul 1 din Memorandumul de politici economice şi financiare (MPEF) ataşat stabileşte ţintele trimestriale specifice ce vor fi respectate în cadrul ASB pentru soldul total al bugetului general consolidat (BGC), variaţia arieratelor bugetului de stat şi ale bugetului de asigurãri sociale, inflaţia conform indexului preţurilor de consum (IPC) şi rezervele internaţionale nete, precum şi pentru emiterea de noi garanţii guvernamentale în numele sectorului privat nefinanciar şi al unor întreprinderi publice. Totodatã, vor exista ţinte indicative stabilite pentru cheltuielile primare curente ale BGC, excluzând plãţile de fonduri structurale UE pre- şi post-aderare, pentru arieratele întreprinderilor de stat (ÎS) aflate sub controlul administraţiei centrale, pentru soldul operaţional al principalelor ÎS, pentru arieratele de la nivel local şi pentru împrumuturile nete acordate beneficiarilor de proiecte finanţate din fonduri UE. Tabelul 2 anexat MPEF prezintã acţiunile prealabile propuse pentru aprobarea ASB şi criteriile de referinţã structurale din cadrul ASB. Prima evaluare a programului va avea loc pânã la data de 20 decembrie 2013, iar cea de-a doua evaluare pânã la data de 28 martie 2014.

    3. Considerãm cã politicile şi mãsurile prevãzute în MPEF ataşat sunt adecvate pentru realizarea obiectivelor programului nostru economic. Ne menţinem de asemenea angajamentul de a conserva realizãrile celor douã programe precedente şi de a respecta angajamentele pe care ni le-am asumat anterior. Suntem pregãtiţi în continuare sã adoptãm mãsurile suplimentare ce se impun pentru a asigură realizarea acestor obiective. Ne vom consulta cu FMI şi Comisia Europeanã (CE) înainte de a modifica mãsurile incluse în aceastã scrisoare şi MPEF ataşat sau de a adopta noi mãsuri care s-ar abate de la scopurile programului şi vom pune la dispoziţia FMI şi a CE informaţiile necesare în vederea monitorizãrii programului.

    4. Recunoaştem importanţa finalizãrii unei analize a mãsurilor asigurãtorii pânã la prima evaluare din cadrul ASB. Banca Naţionalã a României va furniza informaţiile necesare pentru a finaliza aceastã analizã pânã la prima evaluare şi va primi în scop asigurãtor misiunile FMI ce vor fi considerate necesare.

    5. Acordãm permisiunea noastrã FMI şi CE pentru publicarea scrisorii de intenţie şi a anexelor la aceasta, precum şi a rapoartelor echipelor aferente. Scrisoarea este transmisã în copie domnului Olli Rehn.

    Cu stimã,

	

                            /s /s
                      Daniel Chiţoiu, Mugur Constantin Isãrescu,
                    viceprim-ministru, guvernatorul Bãncii Naţionale
               ministrul finanţelor publice a României

                            /s
                       Liviu Voinea,
              ministrul delegat pentru buget


    ANEXA I

    ROMÂNIA: MEMORANDUM DE POLITICI ECONOMICE ŞI FINANCIARE

    Evoluţii economice recente şi perspective

    1. Creşterea economicã a cãpãtat avânt la începutul anului 2013, înregistrându-se o creştere a PIB-ului real de 0,6% (t-la-t) în T1: 2013, determinatã de o revenire accentuatã a exporturilor nete, în timp ce cererea internã a rãmas slabã. Exporturile au fost susţinute de o creştere a vânzãrilor de echipamente şi utilaje de transport şi de o mai mare cerere externã, inclusiv din ţãrile non-UE. În acelaşi timp, o scãdere a investiţiilor şi o iarnã relativ uşoarã au contribuit la o scãdere a importurilor, mai ales de energie. Inflaţia a început sã slãbeascã dupã ce a atins un nivel de vârf de 6% în ianuarie 2013 pe fondul preţurilor volatile la alimente şi al creşterilor preţurilor administrate. Pe mãsurã ce efectele acestor şocuri s-au disipat, inflaţia a coborât la nivelul de 4,4% în luna iulie. Inflaţia anualã de bazã a scãzut şi ea, de la 3,3% la finele anului 2012 pânã la 2,5% la finele lunii iulie. În luna iunie 2013 am ieşit de asemenea din Procedura de deficit excesiv a UE.

    2. Anticipãm o creştere anualã de aproximativ 2% în anul 2013, determinatã de exporturile nete şi de revenirea la o recoltã agricolã normalã dupã seceta din anul trecut. Se proiecteazã o scãdere drasticã a inflaţiei şi o reîncadrare a acesteia în intervalul ţintit de banca centralã pânã în luna septembrie, în principal datoritã efectelor de bazã favorabile. Se anticipeazã o îmbunãtãţire semnificativã a deficitului de cont curent, pânã la 2% din PIB, de la 3,9% din PIB în anul 2012, creşterea importurilor şi temperarea exporturilor, inversând soldul pozitiv al contului curent înregistrat în primele 5 luni ale anului. Riscurile aferente perspectivei economice sunt în ansamblu echilibrate. Recolta agricolã s-ar putea dovedi mai bunã decât se anticipase, dar România continuã sã fie vulnerabilã la riscurile unor evoluţii negative pe pieţele internaţionale şi ale unei creşteri reduse în zona euro. Implementarea unei politici prudente va fi aşadar esenţialã pentru menţinerea încrederii şi asigurarea unor rezerve (buffere) de politici.

    Politica fiscalã

1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.