ANEXA 1 LISTA PROGRAMELOR ŞCOLARE pentru discipline opţionale din învăţământul primar şi gimnazial
┌────┬─────────────────────────────────┐
│Nr. │Disciplina │
│crt.│ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1. │"Mai întâi caracterul", │
│ │învăţământ primar │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2. │"Mai întâi caracterul", │
│ │învăţământ gimnazial │
└────┴─────────────────────────────────┘
ANEXA 3 Programa şcolară pentru disciplina MAI ÎNTÂI CARACTERUL Curriculum la decizia şcolii pentru învăţământul primar Notă de prezentare Curriculumul disciplinei opţionale Mai întâi caracterul vizează ariile curriculare Om şi societate şi Consiliere şi orientare, este structurat modular, pe doi ani de studiu, fiind adaptat învăţământului primar, cu un buget de timp de 1 oră/săptămână. Recomandăm ca studierea acestei discipline opţionale să înceapă de la clasa a II-a. În funcţie de oferta educaţională a unităţii de învăţământ, cadrele didactice vor alege nivelul claselor la care urmează să aplice programa şcolară (la clasele a II-a şi a III-a sau la clasele a III-a şi a IV-a). Conform
Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, idealul educaţional al şcolii româneşti constă în dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a individualităţii umane, în formarea personalităţii autonome şi în asumarea unui sistem de valori care sunt necesare pentru împlinirea şi dezvoltarea personală, pentru participarea cetăţenească activă în societate, pentru incluziune socială şi pentru angajare pe piaţa muncii. Cadrul actual de reglementare este orientat de promovarea unui învăţământ orientat pe valori, creativitate, capacităţi cognitive, capacităţi volitive şi capacităţi acţionale, competenţe cu relevanţă pentru profesie şi viaţa socială.