ORDIN nr. 94 din 14 decembrie 2012
pentru modificarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 113/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală
EMITENT: AUTORITATEA NAŢIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ ŞI PENTRU SIGURANŢA ALIMENTELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 873 din 20 decembrie 2012


    Văzând Referatul de aprobare nr. 906 din 12 octombrie 2012 al Direcţiei de trasabilitate şi siguranţă a alimentelor de origine nonanimală, sistemul rapid din cadrul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor,
    având în vedere prevederile art. 10 lit. b), ale art. 18 alin. (5) şi ale art. 48 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activităţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările şi completările ulterioare, ţinând cont de prevederile Regulamentului (CE) nr. 882/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind controalele oficiale efectuate pentru a asigura verificarea conformităţii cu legislaţia privind hrana pentru animale şi produsele alimentare şi cu normele de sănătate şi de bunăstare a animalelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.415/2009 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi a unităţilor din subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare,

    preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor emite următorul ordin:

    ART. I
    Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 113/2008 privind aprobarea Instrucţiunilor pentru organizarea şi desfăşurarea activităţii de control oficial în unităţile de prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi comercializare a produselor şi subproduselor alimentare de origine nonanimală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 886 din 29 decembrie 2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

    1. La articolul 4, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
    "(2) Prezentul ordin se aplică până la data de 31 decembrie 2013."

    2. La anexa nr. 1 la instrucţiuni, primul tabel, punctele 1 , 2 şi 3 din notă se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "1. Pentru unităţile cu activitate în domeniul alimentar cu risc crescut, respectiv cele care au obţinut punctajul > 42 la evaluarea unităţii, inspecţia se va realiza o dată la două luni.
    2. Pentru unităţile cu activitate în domeniul alimentar cu risc mediu, respectiv cele care au obţinut punctajul între 30 şi 42 la evaluarea unităţii, inspecţia se va realiza o dată la 4 luni.
    3. Pentru unităţile cu activitate în domeniul alimentar cu risc scăzut, respectiv cele care au obţinut punctajul < 30 la evaluarea unităţii, inspecţia se va realiza o dată pe an.
    În cazul neconformităţilor, costurile aferente activităţii de recontrol sunt suportate de către operatorul economic."

    3. La anexa nr. 1 la instrucţiuni, la al doilea tabel, punctele 1, 2 şi 3 din notă se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "1. Pentru unităţile cu activitate în domeniul alimentar cu risc crescut, respectiv cele care au obţinut punctajul > 42 la evaluarea unităţii, inspecţia se va realiza o dată la două luni.
    2. Pentru unităţile cu activitate în domeniul alimentar cu risc mediu, respectiv cele care au obţinut punctajul între 30 şi 42 la evaluarea unităţii, inspecţia se va realiza o dată la 4 luni.
    3. Pentru unităţile cu activitate în domeniul alimentar cu risc scăzut, respectiv cele care au obţinut punctajul < 30 la evaluarea unităţii, inspecţia se va realiza o dată pe an.
    În cazul neconformităţilor, costurile aferente activităţii de recontrol sunt suportate de către operatorul economic."

    4. Anexa nr. 2 la instrucţiuni se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    
ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

             Preşedintele Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare
                        şi pentru Siguranţa Alimentelor,
                                 Mihai Ţurcanu

    Bucureşti, 14 decembrie 2012.
    Nr. 94.


    ANEXĂ
(Anexa nr. 2 la instrucţiuni)

                                    TARIFELE
                pentru cheltuielile de personal care desfăşoară
                 activitatea de control oficial în unităţile de
         prelucrare, procesare, depozitare, transport, valorificare şi
           comercializare a produselor şi subproduselor alimentare
                              de origine nonanimală

*Font 8*
┌────┬──────────────────────────────────────────────────┬───────────────┬───────────────┬────────────┐
│ │ │ Cheltuielile │ Cheltuielile │ Total │
│Nr. │ Etapele aferente realizării unui control oficial │pentru salariu/│ necesare │cheltuieli/h│
│crt.│ în domeniul alimentar │ persoană/h │perfecţionării/│ (lei) │
│ │ │ (lei) │ persoană/h │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────┤
│ 1. │Pregătirea controlului, studierea facilităţilor şi│ 21 │ 1 │ 22 │
│ │documentaţiei deţinute de operatorii economici, │ │ │ │
│ │astfel încât să fie capabil să îşi îndeplinească │ │ │ │
│ │atribuţiile în mod adecvat │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────┤
│ 2. │Realizarea controlului │ 21 │ 1 │ 22 │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────┤
│ 3. │Analiza activităţii de control şi stabilirea │ 21 │ 1 │ 22 │
│ │concluziilor │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │TOTAL: │ 63 │ 3 │ 66 │
└────┴──────────────────────────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┴────────────┘


                                     ------


Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici



(click aici pentru a vedea toate aplicatiile CTCE)





Contact

Adresa:
Bd. Decebal, nr. 32
Piatra Neamt
Romania
Telefon: 0233-211.020 , 218.110, 210.290, 210.291
Numărul de fax: 0233.206.575

Contact Me

Urmariti-ne pe

Facebook
Vizitatori Unici
Astazi 397
Ieri 878
Total 28134
Media pe zi 804

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic