În temeiul art. 108 din Constitutia României, republicată, al
art. 2 pct. 38 din Legea datoriei publice nr. 313/2004, cu modificările ulterioare, şi al
art. 61 alin. (4) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, Guvernul României adopta prezenta hotărâre.
ART. 1 Se constituie Comisia de autorizare a imprumuturilor locale, denumita în continuare Comisia, pentru examinarea şi avizarea contractarii/garantarii de către unitatile administrativ-teritoriale, în calitatea acestora de persoane juridice, de împrumuturi interne şi externe pe termen scurt, mediu şi lung, pentru realizarea de investitii publice de interes local, precum şi pentru refinantarea datoriei publice locale.
ART. 2 (1) Comisia are în componenta sa 9 membri, după cum urmeaza: a) 4 reprezentanti ai Ministerului Finanţelor Publice, inclusiv preşedintele Comisiei; b) 2 reprezentanti ai Ministerului Administraţiei şi Internelor; c) 3 reprezentanti ai structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale. (2) Preşedintele Comisiei este secretarul de stat cu atribuţii de coordonare a datoriei publice din Ministerul Finanţelor Publice. (3) Comisia se constituie după cum urmeaza: a) prin ordin al ministrului finanţelor publice se desemneaza persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a); b) prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor se desemneaza persoanele prevăzute la alin. (1) lit. b); în acest ordin sunt incluse şi persoanele prevăzute la alin. (1) lit. c), desemnate de structurile asociative.
ART. 3 (1) Comisia se intruneste lunar şi ori de cate ori este nevoie pentru analizarea cererilor şi a documentatiilor aferente, primite de la unitatile administrativ-teritoriale, prin care se solicita autorizarea contractarii sau garantarii de împrumuturi interne ori externe.