Inapoi la Cautare

HOTĂRÂRE 64 /1991


privind stabilirea unor măsuri pentru evaluarea economică şi financiară a unităţilor economice


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 02.10.2014, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 15,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata, la zi (02.10.2014), a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

  
   Guvernul României hotărăşte:
    ART. 1
   În scopul transformarii întreprinderilor de stat în regii autonome şi societăţi comerciale, precum şi în scopul gestionării regiilor autonome şi societăţilor comerciale cu capital integral de stat înfiinţate în baza Legii nr. 15/1990, atît la nivel microeconomic, cît şi la nivel macroeconomic se instituie obligativitatea evaluării economice şi financiare a tuturor agenţilor economici, corespunzător economiei de piaţa.
   În acest sens fiecare agent economic menţionat la alineatul precedent are obligaţia întocmirii în condiţiile stabilite prin prezenta hotărîre a unui studiu de fezabilitate, bazat pe analiza propriei activităţi, precum şi a perspectivelor sale, prin metoda cost-beneficii.
    ART. 2
   Studiul de fezabilitate va lua în consideraţie ca principali indicatori ai analizei indicatorii prevăzuţi în anexa la prezenta hotărîre, acordind o atenţie maxima resurselor financiare şi materiale, precum şi pieţelor de desfacere, pe care se poate baza sau pe care le poate mobiliza agentul economic în cauza.
    ART. 3
   Studiul de fezabilitate va fi întocmit în asa fel încît să permită:
   a) fundamentarea deciziilor la nivel de agent economic şi la nivel guvernamental privind organizarea întreprinderii şi modificarea structurilor sale interne, concomitent sau consecutiv transformarii în regie autonomă sau societate comercială, după caz;
   b) stabilirea politicii economice de ramura, a orientarilor şi recomandărilor ce cad în sarcina ministerelor de resort;
   c) luarea deciziilor vizind urgenta privatizării fiecărui agent economic în parte, gradul de privatizare, respectiv numărul ce urmează a fi vîndute, forma de privatizare, precum şi altele asemenea;
   d) stabilirea măsurilor vizind orientarea investitorilor străini atît în scopul impulsionarii asocierilor şi retehnologizarilor, cît şi în vederea cumpărării integrale a unor capacităţi de producţie;
   e) stabilirea politicii microeconomice a programelor de ajustare structurală globală, a instrumentelor macroeconomice de intervenţie a statului în economie, precum şi evaluarea impactului social al unor asemenea intervenţii.
    ART. 4
   În vederea întocmirii studiului de fezabilitate, Institutul Roman de Management împreună cu Banca Română pentru Dezvoltare vor întocmi şi distribui tuturor ministerelor şi agenţilor economici interesaţi în termen de 15 zile de la data prezentei hotărîri, instrucţiuni metodologice la un nivel corespunzător de detaliere.
    ART. 5
   Pentru efectuarea studiilor de fezabilitate, consiliile de administraţie vor desemna în termen de 10 zile de la data prezentei hotărîri, dintre cadrele de conducere şi alţi specialişti, un număr de trei persoane cu următorul profil profesional: un economist, un inginer şi un expert financiar-contabil.
   Echipa de analiza constituită potrivit alin. 1 va urma în mod obligatoriu un stagiu de pregătire la Institutul Roman de Management pe o perioadă de 2-3 saptamini, în ordinea stabilită cu consultarea Ministerului Finanţelor; cheltuielile pe perioada de stagiu ca şi cele legate de analiza economică şi financiară se suporta de unitate.
   Studiul se va finaliza în termen de cel mult 3 saptamini de la terminarea stagiului de pregătire şi se va inainta cu avizul Băncii Române pentru Dezvoltare următoarelor foruri spre a le utiliza potrivit sarcinilor lor specifice:
   a) ministerul de resort;
   b) Agenţia Naţionala pentru Privatizare;
   c) Agenţia Română pentru Promovarea Investiţiilor şi Asistenţei Economice din Străinătate;
   d) Comisia Naţionala pentru Prognoza, Plan şi Conjunctura Economică;
   e) Consiliul pentru Reforma, Relaţii şi Informaţii Publice.
    ART. 6
   Studiile de fezabilitate vor fi întocmite cu implicarea obligatorie a unor instituţii de specialitate neutre, cum ar fi institutele de cercetare şi proiectare, instituţii financiar-bancare, de învăţămînt superior etc. Costurile acestei implicari vor fi suportate de agenţii economici interesaţi.
    ART. 7
   Consiliul pentru Reforma, Relaţii şi Informaţii Publice şi Ministerul Finanţelor vor urmări organizarea unor echipe de analiza la care să fie atrasi experţi români şi străini, care vor efectua studii de fezabilitate model la 10-20 de unităţi economice selecţionate dintre cele susţinute masiv prin subvenţii de stat.
    ART. 8
   Consiliul pentru Reforma, Relaţii şi Informaţii Publice va asigura expertizarea studiilor de fezabilitate primite potrivit prezentei hotărîri şi va prezenta guvernului rezultatele acestei expertize.
    ART. 9
   Pe baza studiilor de fezabilitate primite ministerele şi Comisia pentru Prognoza, Plan şi Conjunctura Economică vor elabora obiectivele de politica economică şi de ajustare structurală în domeniul lor de activitate şi vor propune măsuri de redresare economică a agenţilor economici, după caz.
    ART. 10
   Băncile cu capital integral de stat vor avea în vedere, la acordarea creditelor solicitate de agenţii economici, studiile de fezabilitate întocmite potrivit prezentei hotărîri şi reactualizate după caz.
    ART. 11
   Consiliul pentru Reforma, Relaţii şi Informaţii Publice şi Ministerul Finanţelor vor lua măsuri pentru a asigura finanţarea inclusiv din surse externe a cheltuielilor legate de aplicarea prezentei hotărîri şi care nu trebuie suportate de agenţii economici implicaţi.
                 PRIM-MINISTRU
                  PETRE ROMAN
   ANEXA 1
             INDICATORII PRINCIPALI AI ANALIZEI
         I. Analiza economică
  - Raportul venituri actualizate/costuri actualizate
  - Valoarea neta actualizată
  - Cursul de revenire net actualizat (testul Bruno)
  - Rata economică de rentabilitate
         II. Analiza financiară
  - Raportul venituri actualizate/costuri actualizate
  - Valoarea neta actualizată
  - Cursul de revenire net actualizat (testul Bruno)
  - Rata financiară de rentabilitate
        III. Analiza de sinsitivitate
             Principalii indicatori
                                                           Varianta
                                                        ----------------
                                                          I II
  - Rata financiară de rentabilitate
  - Rata economică de rentabilitate
                          --------------------------

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se ncarc, v rugm asteptati.