Inapoi la Cautare

DECIZIE 392 /2019


referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a Legii pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 104/2018 privind implementarea Programului guvernamental "gROwth - Contul individual de economii Junior Centenar"


Puteti sa consultati o forma actualizata la data 18.08.2019, conform modificarilor publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, apasand butonul Cumpara Act.

Cumparati Actul varianta DOC

Forma la zi
Pret: 13,00 RON cu TVA
Doriti o forma actualizata , la zi (18.08.2019) , a acestui act ? Cumparati acum online, rapid si simplu varianta DOC !

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC


	

┌───────────────────┬──────────────────┐
│Valer Dorneanu │- preşedinte │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Marian Enache │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Petre Lăzăroiu │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mircea Ştefan Minea│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Daniel Marius Morar│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Mona-Maria │- judecător │
│Pivniceru │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Livia Doina Stanciu│- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Simona-Maya │- judecător │
│Teodoroiu │ │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Varga Attila │- judecător │
├───────────────────┼──────────────────┤
│Valentina │- │
│Bărbăţeanu │magistrat-asistent│
└───────────────────┴──────────────────┘


    1. Pe rol se află soluţionarea obiecţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 104/2018
 privind implementarea Programului guvernamental „gROwth - Contul individual de economii Junior Centenar“, obiecţie formulată de Preşedintele României.

    2. Obiecţia de neconstituţionalitate a fost înregistrată la Curtea Constituţională cu nr. 3.322 din 25 aprilie 2019 şi constituie obiectul Dosarului nr. 1.094A/2019.

    3. În motivarea obiecţiei de neconstituţionalitate, autorul acesteia precizează că înţelege să critice sub aspect intrinsec unele prevederi cuprinse în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 104/2018
 privind implementarea Programului guvernamental „gROwth - Contul individual de economii Junior Centenar“, care a fost integrată în totalitate în legea de aprobare adoptată de Parlament, menţionând că în jurisprudenţa constantă a Curţii Constituţionale s-a statuat că viciile de neconstituţionalitate ale unei ordonanţe sau ordonanţe de urgenţă emise de Guvern nu pot fi acoperite prin aprobarea ei prin lege de către Parlament (Decizia nr. 584 din 13 iunie 2007
).

    4. Astfel, cu privire la prevederile art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 104/2018
, se susţine că încalcă dispoziţiile art. 26,
 prin raportare la art. 148 alin. (2)
 şi (4) din Constituţie.
 În argumentarea acestei critici se arată că Programul guvernamental „gROwth - Contul individual de economii Junior Centenar“ are ca obiect înfiinţarea unui cont special de economisire sub formă de depozit, ai cărui beneficiari sunt cetăţenii români care nu au împlinit vârsta de 18 ani. Art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 104/2018
 prevede aspecte ce ţin de deschiderea contului individual de economii Junior Centenar, precizându-se că pe numele copilului se deschide automat la unităţile Trezoreriei Statului contul individual de economii Junior Centenar, fără a fi necesară o cerere din partea unuia dintre părinţi, din partea reprezentantului legal al copilului sau a împuternicitului acestuia, iar coordonatele contului individual de economii Junior Centenar şi condiţiile de utilizare se publică pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice. Conform art. 2 alin. (1) din Normele
 de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 104/2018
, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice, ministrului muncii şi justiţiei sociale şi al preşedintelui Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză nr. 99/75/4/2019
, în scopul deschiderii automate a acestor conturi, Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare transmite Trezoreriei Statului Sector 1 un fişier care conţine datele de identificare ale copiilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute de ordonanţa de urgenţă, extrase din registrul naţional de evidenţă a persoanelor.

    5. Invocând jurisprudenţa Curţii Constituţionale referitoare la incidenţa actelor obligatorii ale Uniunii Europene în cadrul controlului de constituţionalitate, respectiv Decizia nr. 668 din 18 mai 2011
, Decizia nr. 64 din 24 februarie 2015
 şi Decizia nr. 137 din 13 martie 2019
, paragraful 72, autorul obiecţiei susţine încălcarea Regulamentului (UE) 2016/679
 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), care a devenit aplicabil începând cu data de 25 mai 2018. Precizează că actul european menţionat prezintă relevanţă constituţională prin raportare la dispoziţiile art. 26 din Constituţie
 potrivit cărora autorităţile publice respectă şi ocrotesc viaţa intimă, familială şi privată.

    6. În acest sens, arată că, în conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. c) din Regulamentul general pentru protecţia datelor
, „Prelucrarea este legală numai dacă şi în măsura în care se aplică cel puţin una dintre următoarele condiţii: (...) (c) prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligaţii legale care îi revine operatorului“. Aşadar, printre condiţiile unei prelucrări legale se regăseşte şi cazul în care operatorul are o obligaţie legală în acest sens, cum este şi situaţia de faţă, în care Trezoreria Statului este obligată să creeze conturi pentru fiecare minor din România. Cu toate acestea, Regulamentul general privind protecţia datelor instituie o serie de garanţii cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal. Potrivit art. 14
1   2   >  

Forme la zi | Modificari Act | Printare | Salvare DOC

Inapoi la Cautare

Comentarii Act

Nu sunt comentarii momentan.

Posteaza pe retele sociale

Pentru a posta un comentariu trebuie sa va autentificati


Daca nu aveti inca un cont si vreti sa va inregistrati dati click aici


Despre Companie

CTCE este liderul national in domeniul software legislativ. Avem o experienta de peste 35 ani in domeniul dezvoltarii de aplicatii software.
(aflati mai multe)

Termeni si Conditii
Comanda LegisPlus
Testeaza LegisPlus
Resurse Lege-Online

Nota CTCE

Continutul, designul, structura, precum si materialele Lege-Online.ro apartin C.T.C.E. - Piatra Neamt si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala.

Intrati in Contact

  • Telefon:
    (0233) 211 020 / (0233) 218 110
  • E-mail:
    office@ctce.ro
  • Adresa:
    Bd. Decebal, nr. 32
    610076, Piatra Neamt, Neamt
    Romania


CTCE - Centrul Teritorial de Calcul Economic

Info

Se încarcã, vã rugãm asteptati.